LG OLED55E7N Zwart - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55E7N Zwart Review

geert19 10 november 2017, 558 views Hands-on

LG OLED55E7N Zwart

Tijdens het Tweakers Oktober Testfest kreeg heb ik deze tv mogen bekijken, een geweldige tv Experience met de juiste content maar af en toe nog wel een tekortkoming heeft en zeker ook niet goedkoop is. Maar al met al is het een geweldig scherm met goede geļntegreerde speakers.

Pluspunten

• OLED
  • Input mogelijkheden
  • Speakers
  • opties om het beeld perfect voor de gebruiker te maken

Minpunten

• Het opties menu
  • Presets

Intro

Tijdens het Tweakers Oktober Testfest kreeg ik de mogelijkheid om de LG E7 55” TV te bekijken, en zover mogelijk op locatie te testen. Deze “review” is dan ook meer een Hands-on als een volledige review.
De LG E7 is een geweldig staaltje techniek met een heftig prijskaartje. (vanaf ¤2400-¤2900 bij het schrijven van deze review) zelfs terwijl de prijs in de afgelopen maanden al met 30% omlaag is gegaan.
Wanneer je op deze tv content bekijkt die alle speciale mogelijkheden ondersteund zoals HDR en 4K is het een geweldig scherm met pure zwartwaarden door het OLED en geweldige Kleuren, maar dit heb je niet gelijk als je de TV uit de doos haalt, en je zult vele menuutjes door moeten voordat je alle instellingen hebt voor een optimale kijk “Experience”.

Het Scherm

Bij een eerste indruk ziet het scherm er geweldig uit, mooie helle kleuren en donkere zwartwaarden. Maar bij het afspelen van een paar Netflix filmpjes valt het beeld iets minder op zwart is grijs en kleuren zijn dof, dit terwijl het een Netflix account is met 4k en HDR ondersteuning, en ook desbetreffend filmpje deze ondersteuning heeft. Een volgend natuur filmpje heeft dan wel weer de mooie kleuren maar ook deze mist de zwartwaarden die je mag verwachten van een OLED.
Er staan enkele filpjes op de TV en wanneer we deze bekijken is true OLED zichtbaar, zwart is puur zwart en de kleuren zijn geweldig, wel hebben we de instellingen moeten aanpassen want de presets zijn gemaakt voor een showroom om extra op te vallen en niet voor een TV in de Woonkamer.

Instellingen

Wanneer we het scherm willen aanpassen krijgen we het volgende probleem, het ene menu verschijnt aan de rechterkant de volgende van onder en weer een andere van rechts, er is absoluut geen eenheid.
Input select verschijn vanaf de onderkant, tenzij je er via een ander menuutje ingekomen bent want dan staat het aan de rechterkant.
Beeld instellingen staan vaak Links maar soms ook Rechts. Dit zorgt ervoor dat je altijd maar aan het zoeken bent waar de instellingen staan, en in het uurtje dat wij deze TV hebben kunnen testen ben ik nog steeds verward waar alles staat, dit alles word er niet makkelijker op gemaakt doordat de afstandsbediening en pointer is zoals een Wii Mote dus als je verwacht dat het menuutje aan de rechterkant verschijnt, die kant op richt en plotseling staat deze aan de linker kant kan het frustrerend zijn. Helemaal omdat het kan zijn dat de afstandsbediening plotseling helemaal niet reageert op beweging omdat je iets hebt aangeklikt wat er voor zorgt dat het van een bewegings-afstandsbediening gaat naar eentje die gewoon reageert op de pijltjes toetsen.

`

De Speakers.

Het geluid van de tv is goed, er zit een lekkere bas in en ook de hoge tonen klinken goed. We hebben dit niet kunnen testen in een stille omgeving (er stonden nog 2 tv’s met 10 personen die deze aan het testen waren) maar zelf heb ik nog nooit een vergelijkbare geluidskwaliteit gehoord van een geļntegreerde tv speaker. Dit gezegd snap ik niet helemaal voor de keuze, zelf verwacht ik dat mensen die 2.5 tot 3 duizend euro uitgeven aan een tv kiezen voor een Dolby Surround oplossing of een andere beter klinkende oplossing.
Het klinkt goed maar ik verwacht niet dat veel gebruik zullen maken van het geļntegreerde geluid.

Aansluitingen

De aansluit mogelijkheden zijn uitstekend te noemen. 2 Tuners, 4 HDMI Aansluitingen meerdere USB poorten WiFi Bluetooth, eigenlijk alles wat je maar kan verwachten van een tv zoals deze.

Deze TV is heel erg goed in de winkel, al zou ik hem daar zelf laten staan door het hoge prijs kaartje dat verbonden is aan deze TV. ook mag LG nog wel iets doen aan de instellingen mijn vader zou de moet naar 2 minuten al op hebben gegeven naar het zoeken van een bepaalde instelling zoals hij die dan zou willen en ook lijkt het altijd maar weer op een andere plek te staan.
Al met al is het wel een erg mooie TV als je de content ervoor hebt. en vind die content maar. (legaal) want zelfs met een 4k HDR netflix account gebruik je zeker deze tv niet tot zijn volle potentie.

Heb jij ook een LG OLED55E7N Zwart?

Volgens mij heb jij bij het testfest de 65" variant getest en niet de 55" (zoals eerder aangekondigd)

Misschien even aan het goede product hangen. ;)