Specificaties 24,5" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart Review

ard1998Testpanel 23 oktober 2017, laatste update op 26 oktober 2017, 1.093 views

Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart (Testpanel)

Voor net iets meer als 150 euro haal je een goede instap gamingmonitor binnen met veel mogelijkheden. De lage prijs zie je terug in de bouwkwaliteit en in de speaker. De kwaliteit van het scherm is zeer goed en zorgt voor een fijne ervaring.

Pluspunten

• Dunne schermranden
  • prijs/kwaliteit
  • fijn scherm on lang naar te kijken
  • optie Nederlandstalig menu

Minpunten

• schermstandaard niet helemaal stevig
  • claim van 1 ms reactietijd klopt niet helemaal
  • doffe speakers

Via het Twakers testpanel ben ik uitgekozen om deze review te mogen schrijven over de "Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1"

De Doos

met het scherm word standaard een hdmi kabel meegeleverd, wat mooi meegenomen is.

Vormgeving, bouwkwaliteit en afwerking

De kleine standaard die geleverd word voor dit beeldscherm heeft geen mogelijkheid om het beeld stevig vast te zetten. Daardoor tilt het scherm lichtjes mee tijdens het aanpassen van de beeldinstellingen. Ook is het daardoor een lastig beeldscherm om te verplaatsen. een ander voordeel is dat je het scherm lichtelijk naar je toe of van je af kan kantelen. een schermverhoger is aan te raden vanwege de kleine standaard.

Contrast, helderheid en kleurweergave

wanwege enkele tekortkomingen aan testapparatuur raad ik de testresultatenpagina van hardware.info aan over dit scherm https://nl.hardware.info/...2530hsu-b1/testresultaten

Uit deze bron concludeer ik dat bij de donkere kleuren de afwijkingen kleiner zijn dan de meeste schermen, maar dat het bij felle kleuren de afwijking groter is.

Kwa reactietijd haalt de monitor het in de standaardconfiguratie bij lange na niet de 1ms reactietijd die op de doos staat, door in het instellingenmenu naar de beeldinstellingen te gaan en daar overdrive op +2 te zetten (wat het energieverbruik verhoogt) zijn reactietijden van onder de 2 milliseconden bij het verminderen van de helderheid en onder de 5 milliseconden bij het verhelderen. Dit is bij helemaal aan naar helemaal uit.

Ghosting en Pixeldefecten

Het product werkt goed en heeft geen ghoasting, pixeldefecten of andere problemen.

Resoluties

Het scherm ondersteunt verschillende weergaveresoluties tussen 800x600 en 1920x1080 op een framerate van 50, 59, 60 of 75 FPS. Het is mogelik om het beeld te laten schalen naar volledig scherm of de orginele resuolutie en beeldverhouding te behouden.

Menu

Het menu is beschikbaar in 11 verschillende talen waaronder Nederlands en bevat veel mogelijkheden om de weergave van het beeld aan te passen.

Geluid

De ingebouwde speakers geven een voldoende geluid, het is lichtelijk aan de doffe kant, ik vind het aan te raden om het geluid uit te zetten en een koptelefoon of externe speaker te gebruiken.

Ervaring

Tijdens een meerdaagse testperiode waarin verschillende games op de proef gesteld zijn vond ik het een lekker scherm om lang naar te kijken (2+ uur). De hogere framerate is op het eerste gezicht niet heel duidelijk, maar tijdens het gamen is een positief verschil waarneembaar. Ik ben overigens 60hz schermen gewend en ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.

Heb jij ook een Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart?

Je zou er goed aan doen om nog eens (of iemand anders) naar spel en/of tikfouten te laten kijken
paar voorbeelden:
  • Via het tewakers testpanel
  • voor did beeldscherm
  • Daardoor twilt het scherm
en dit is dan al in de eerste 5 regels
om een of andere reden voorspelde ik al dat de eerste reactie over spelfouten zou haan :)

die alinea ben ik blijkbaar vergeten door de spellingscontrole te halen, ik heb het zojuist veranderd

maargoed, vanmiddag weer exstra opletten tijdens de les nederlands
over spelfouten zou haan :) XD
Hoever klokt het scherm over?
op somigge lagere resoluties kan het scherm een verversingssnelheid ven 75 hz halen.
Hoi,

Ik zie vier gaatjes achterop de monitor, houd dit in dat je hem makkelijk kan ophangen?
Alvast bedankt.
deze hebben hoever ik weet geen nut
Ok dank je. Dus hij is helemaal niet op te hangen? Ik heb hier een oude iiyama staan van +10 jaar en dat is bijna niet te doen om hem op te hangen, je moet hem voor de helft uit elkaar halen, daarom zoek ik er eentje die makkelijk is op te hangen.