Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire A715-71G-76Z5 Review

TilebosTestpanel 17 oktober 2017, laatste update op 17 oktober 2017, 452 views

Acer Aspire A715-71G-76Z5 (Testpanel)

Super laptop!. Voor zowel multitasken en redelijk verbazende gamepreformance op full HD is dit zeker een aanrader! Het design is prachtig met het geborstelde allumium look. Het ontwerp voelt stevig, De performance, zoals mag worden verwacht in deze prijscatogorie is uitstekend!

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • IPS scherm met mooie kleurweergave
  • Lichtgewicht
  • Prachtige afwerking
  • Ook prima game prestaties
  • 16 GB RAM
  • Uitbreidbaar geheugen indien gewenst
  • Bluetooth & WiDi

Minpunten

• Onder load is de GPU hoorbaar
  • Webcam kan beter voor deze prijs.
  • GPU had voor deze prijs een 4GB of TI mogen zijn
  • Behuizing erg vingerafdruk gevoelig

Inleiding :

Via het OktoberTestfest vanTweakers.net had ik het ware genoegen deze brute laptop te reviewen.
Allereerst had ik niet ingelezen om welke laptop het ging, Maar toen ik de specs had opgezocht, ging mijn hardwarehartje toch wel wat sneller kloppen.

Specificaties in den notendop :

Intel Core i7-7700HQ 4cores 8 Threads.
16GB DDR4 RAM
GTX 1050 2GB
275GB SSD
1TB HDD

Ik heb de laptop getest met name op gamegebruik en multitasking, en ik moet zeggen dat de prestaties toch wel bevredigend genoeg waren. Onder andere het spelen van een willekeurige recente game op Medium/High of soms zelfs Ultra settings en kunnen alt+tabben naar 4k video op Youtube met een achtergrond download op Steam, best gaaf toch?!

Verder in de review heb ik wat video's geplaatst met wat game benchmarks en game play's, die geven toch net een beter beeld over de prestaties dan vast beeld vind ik ;)

Uiterlijk en Opties

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E4u0VWT7ySip77.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E4uby2ngdtV842.jpeg
Over het algemeen oogt de laptop vrij zakelijk wat absoluut niet misstaat. Strakke uitstraling en mooie afwerking op de bazzle met Chrome en Aluminium. Tevens geeft het matte IPS scherm zachte maar volle kleuren weer.

Mooi verlicht toetsenbord, wat overigens ook nog erg fijn typt. De verlichting heeft een auto/off functie waardoor deze niet je stroom leeg trekt als je zonder accu werkt.

Het scharniersysteem voelt robuust en stevig aan, en is mooi afgewerkt met een aluminium look. Erg strak gedaan, en het geeft de laptop net een wat ''luxere look'' vind ik.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E4ukQ3IT2HLyFW.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1E4wXZ1DOURJtoY.jpeg
De laptop beschikt over twee USB 2.0 en een headphone jack van 3.5mm.
Aan de andere zijde 1xUSB 3.0 en 1x USB 3,1. HDMI 2.0 aansluiting en een SD card-reader ! Tevens beschikt de laptop over bluetooth en WiDi (Wireless display)
Ik heb deze feature uitgeprobeerd maar, dit genereerde redelijk wat inputlagg op mijn LG smart-TV... Verder heb ik niet uitgebreid gezocht naar een mogelijkheid om dat te verminderen.

Benchmarks & Gameplay :

Battlefield 1 op medium/high settings speelbaar op gemiddeld 60 fps. :

Guildwars 2 ( een iets oudere game ) maar wel een grafisch veeleisende MMORPG op high tot ultra met ruim 60 + fps.

Rise of the Tomb Raider Benchmark Medium preset.

P.U.B.G - Medium Preset

CPU-Z + Furmark Bench :

https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1E4y9R3Lnq3oLjS.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1E4y9R2EbEaHoRA.png

Accuduur :

De accuduur is top ! ook als je op hoge prestaties werkt, zonder voeding, gaat de accu toch nog redelijk lang mee. ( +/- 2,5 a 3,uur ) dan moet je denken aan, half uurtje gamen, youtube kijken, tweakers afstruinen etc...
Wat ik ook een pluspunt vind is de oplaadtijd. De laptop is binnen 1 uur volledig opgeladen...

Wat ik vervelend vond, ( kwam daar namelijk wat later achter, dat de laptop automatisch in energiebesparing modus gaat als je heb niet op de stroom hebt hangen... Logisch... maar, Ik miste met games ruim 30 FPS... |:(

Conclusie :

Voor multitasking en zwaardere applicaties is de Acer Aspire A715 G71 serie echt wel baas. En ook voor diegene die niet al te hoge eisen stellen op game gebied, ook nog aardig presteert. Ik wil wel met alle eerlijkheid melden dat als je het toch voor het geld zou doen, vind ik wel dat je voor deze prijs slimmere kopen kan doen ( Kijk bijvoorbeeld naar de Medion Erazer X7843. Heeft iets minder SSD opslag, een een generatie oudere processor, Maar dan heb je wel gelijk een GTX 980 in je laptop zitten.

Uiteraard neemt het niet weg dat de Acer een hele mooie en goed presterende laptop is, die ik met alle plezier heb laten zweten !

Vragen of suggesties? Let me know ! , ik sta ten alle tijden open voor opbouwende kritiek!

Bedankt voor het lezen ! en een Plusje is lief !

Groetjes, Thijs

Heb jij ook een Acer Aspire A715-71G-76Z5?

Aah Excuus !

Dit is Riva tuner statistics. Dit is een overlay die je kan bedienen via MSI Afterburner.

Als je MSI afterburner download, instaleer je dit automatisch mee als je het boxje aantikt ;)

Let wel op dat hij bij mij alleen werkte met de Beta versie van Afterburner.

Je kan er dus voor kiezen om je CPU, GPU en Ram beruik in een overlay te hebben tijdens gameplay.
Super handig !

Groetjes, Thijs
Nuttige review als je in deze prijsklasse zoekt. Goed alternatief genoemd ook, trouwens!
Mooie review :).
Welke monitoringssoftware heb je gebruikt in de game video's?
Hoi !

Dankjewel ! :) De filmpjes zijn opgenomen met Nvidia Shadowplay ( Feature van Geforce experience )

Hee Thijs,

Die kende ik, ik doelde meer op de overlay met CPU en GPU gebruik ;)

Groet Tijs
Netjes man, hier hebben we wat aan.