Specificaties vaatwasser - Bekijk alle specificaties

Siemens SX678X36TE Review

mcbeef 14 oktober 2017, laatste update op 14 oktober 2017, 327 views

Siemens SX678X36TE (Product gekocht)

Op 14 juli 2017 heb ik deze vaatwasser gekocht. De oude vaatwasser was gaan lekken. Na een nachtelijk sleutelavontuur aan de defecte vaatwasser kon ik niet anders dan concluderen dat er een nieuwe moest komen.

Pluspunten

• Vlotte inbouw
  • bouwkwaliteit
  • materiaalkeuze
  • connectiveit met app
  • projector
  • blauwe ledverlichting

Minpunten

• dubbelzinnige instructie
  • scherpe rand achterzijde

Indeling Score: 5
Droogresultaat Score: 4
Energieverbruik Score: 5
Wasresultaat Score: 5
Ik ga mijn best doen om een knappe gebruikservaring van deze vaatwasser op papier te zetten, het leukste was vanzelfsprekend het inbouwen.

De vaatwasser kwam keurig verpakt in wat EPS bij ons in huis, de instructies en wat benodigde (schroefjes, pootjes e.d.) en optionele onderdelen (kinderslot) waren keurig verpakt.

De instructies waren geprint op één stuk papier dat tevens dienst deed als sjabloon om de gaatjes in je keukenfront te boren én als instructie voor het monteren van dezelfde vaatwasser maar dan de lage uitvoering. Hierdoor was het soms onduidelijk welke stappen je nu wel of juist niet moest uitvoeren, goed je aandacht erbij houden dus!

Eenmaal aangesloten heb je werkelijk een heerlijke vaatwasser in huis. De vaatwasser is van zichzelf (in eco modus) al stil. In fluistermodus is dit merkbaar stiller! Er zitten legio programma's op waaruit je kunt kiezen waaronder snellere, zuinigere, stillere en warmere programma's.

Leuk is de Home Connect app waarmee de vaatwasser verbinding kan maken. Niet alleen kun je je programma;s hiermee kiezen, je ziet ook duidelijk hoeveel energie en water de programma's gebruiken. Niet in liters of kWh, maar met twee balkjes. Dat een snel programma véél energie gebruikt en een lang programma op eco stand weinig, is grafisch inzichtelijk gemaakt.

De app geeft ook aan wanneer je glansspoelmiddel op raakt, je hebt dan nog drie wasbeurten voordat het reservoir leeg is, naar de supermarkt rennen hoeft dus niet.
Ook raadt de machine je maandelijks aan je machine te reinigen met een daarvoor verkrijgbaar middeltje. De vaatwasser beschikt hiervoor ook over een machine reinigingsprogramma. Handig!

Het allermooist is natuurlijk wanneer je op het werk een berichtje krijgt van je vaatwasser, de mijne heet (hoekanhetookanders) Truus, dat ze klaar is met de afwas. Dit levert vooral veel reacties van onbegrip op bij collega's gepaard met de nodige vreemde gezichtsuitdrukkingen.
Ook is de vaatwasser voorzien van een fris blauwe ledverlichting aan de binnenzijde én van een kleine projector welke op de vloer weergeeft wanneer de vaat schoon en droog is en met welke fase het programma bezig is.

Kritische noot: Veel connected huishoudelijke apparaten lijken berichten te geven aan de gebruiker wanneer er consumables vervangen of gebruikt moeten worden. Waar voorheen de aanschaf je enige kostenpost was, blijven apparaten nu dus vragen om consumables zoals glansspoelmiddel, reinigingsmiddel en wat dies meer zei.

Heb jij ook een Siemens SX678X36TE?

Hoi mcbeef,

Je hebt hem nu een paar maanden. Nog steeds tevreden?
Dag Don,
Jazeker. Zeer tevreden.
De rekken worden wel wat vies aan de zijkanten. Zoals ik al vermoedde is het vragen van de machine om schoonmaakproducten te frequent, het zal een reden hebben...
Verder ben ik tot op heden een paar keer verrast doordat de app ermee stopte zodra de machine klaar was. Nu werkt alles weer goed.

Al met al een fijne (zeer stille) machine. Icm de cashback destijds een prima koop