Newstar FPMA-W25 Review

JohanL 13 oktober 2017, laatste update op 13 oktober 2017, 87 views

Newstar FPMA-W25 (Product gekocht)

Prima muurbeugel voor deze prijs. Lekker stevig en makkelijk te monteren. Genoeg schroeven meegeleverd en duidelijke instructies aanwezig.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Montage is erg gemakkelijk
  • Goede en duidelijke instructies
  • (bijna) alle materialen meegeleverd

Minpunten

• Schroeven om beugel in muurhouder vast te zetten zijn bijna niet te bereiken als tv al hangt.
  • Niet draaibaar of kantelbaar

Ik was op zoek naar een goedkope beugel om een kleine 19" tv op te hangen. Na wat zoeken in de pricewatch op de Newstar uitgekomen. Heb deze besteld bij de Alternate voor 14,99.

De beugel kan schermen tot 30" houden. Tot een maximaal gewicht van 30kg.

In de doos

In het hele kleine doosje zit de beugel zelf welke uit 2 delen bestaat. Een zakje schroeven en de handleiding.

Eerste indruk

De eerste indruk van dit product zijn erg goed. De beugel zelf is best zwaar voor zijn formaat, dit is meestal een goed teken. Het systeem zit erg gemakkelijk in elkaar. Je hebt een plaat die achterop de tv of monitor geschroefd moet worden en een plaatje die op de muur moet. Deze 2 schuiven van bovenaf in elkaar waardoor het mogelijk gemakkelijk moet zijn om de tv ook weer van de muur af te halen mocht dat nodig zijn. Helaas is het niet mogelijk om de tv te kantelen of te draaien.

Montage

Nu komt natuurlijk het belangrijkste de montage. Wat mij meteen opviel is dat de schroeven niet gesorteerd zijn (lees: aparte zakjes). Ik moest even goed zoeken en proberen welke schroeven waarvoor waren. Gelukkig staat dit in de handleiding duidelijk beschreven.

Eerst beginnen we met de plaat op de tv monteren. De tv heeft een VESA 75x75mm mount.

Hierna 2 gaten in de muur geboord om het andere gedeelte op te hangen.

Daarna kan je de tv netjes in de muurbeugel schuiven en zijn we klaar. ;)

Helaas is het mij niet gelukt om de 2 schroeven die moeten voorkomen dat de tv zomaar van de beugel afgehaald word erin te draaien. Het is net te krap om hier met een dikke schroevendraaier tussen te komen. Maar in mijn geval niet zo'n probleem.

Voor dit geld een leuke stevige muurbeugel. Makkelijke montage en goede handleiding, alle benodigde schroeven worden meegeleverd. Daarom krijgt deze Newstar van mij 5 sterren.

Heb jij ook een Newstar FPMA-W25?