OCZ Reaper DDR3 PC3-14400 Low-Voltage Triple Channel Review

Ostraq 26 januari 2011, laatste update op 26 januari 2011, 408 views

OCZ Reaper DDR3 PC3-14400 Low-Voltage Triple Channel

Pluspunten

• Snel, Goed gekoeld,

Minpunten

• na bepalde tijd niet meer stabiel
  • (hij blijft het wel doen maar dan op lagere frequentie)

Stabiliteit Score: 3
Na ongeveer anderhalf jaar trouwe dienst deze kit begon "vreemde gedraag te tonen ;)"

Eerst BSOD of twee per dag, daarna weigering te booten (eerst dacht ik cold-boot issue)
daarna meer en meer crashes...

Frequentie teruggedraaid naar 1600MHz, - met verschillende timings geen geluk, extra voltage hielp ook niet
Tweede poging was 1500MHz - eindelijk weer stabiel.
MAAARRR moest ik nou 1800MHz gecertificeerde geheugen op 1500MHz laten draaien ???
Dacht ik van niet.

RMA direct via OCZ aangevraagd en twee weken later FedEx koerier was bij me deur -
Aangezien dat 1800MHz - Reapers EOL zijn, kreeg ik van OCZ vervangende 1866MHZ Reapers!
wat nog te zeggen over OCZ aftersales??? Uber-vet-super?!

hmm zoals ik het nu zie, de focus van dit (superkorte) review heb ik alleen op negatieve ervaring gezet, daarom wil ik nog toevoegen dat ik in de eerste 18 manden van gebruik van deze KIT, heb geen enkele problemen mee gehad!

Heb jij ook een OCZ Reaper DDR3 PC3-14400 Low-Voltage Triple Channel?

Sorry maar dit is toch geen review? Je vertelt praktisch niets over het presteren van het geheugen, iets wat imo toch wel de basis is van een review. Hoe presteert dit geheugen? Misschien kun je het vergelijken met ander geheugen of testen in benchmarks enz enz. Jou verhaal lijkt me meer een kleine toevoeging op een review, niet een review op zichzelf...
In de meeste reviews zit al een dergelijk duidelijk beeld hoe het geheugen zich gedraagt als het nieuw is. Dat het geheugen misschien last heeft van langzame degeneratie is nu juist informatie die in bijna alle reviews ontbreekt.