×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties DLNA -support, WiFi, 16GB - Bekijk alle specificaties

OSMC Vero 4K 16GB Review

Pkunk 12 oktober 2017, laatste update op 12 oktober 2017, 193 views

OSMC Vero 4K 16GB (Product gekocht)

Stil, snel en makkelijk. Aansluiten, de wizard volgen en gaan. 5 jaar support is erg netjes. Afstandsbediening werkt via radio, dus je hoeft nergens op te mikken en je kan het kastje netjes wegmoffelen in een dressoir o.i.d.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • 5 jaar updates
  • Afstandsbediening via radio
  • Goede support/community

Minpunten

• Afstandbediening heeft wat lag

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb wat punten afgetrokken van gebruiksgemak om twee redenen:
1. Bij een import van m'n oude kodi library kwam ik erachter dat er nog een probleem was met het SMB protocol wat ik moest fixen door via putty in een of andere config te kutten. Is ondertussen gefixt maar voelde wel alsof ik een kapot product gekocht had. Maarrr... Als je geen import hoeft te doen zou je gewoon NFS kunnen gebruiken. Dat werkt sowieso prima.
2. De afstandsbediening werkt op zich prima, maar ik ben zo'n zeikerd die wat miliseconden aan lag net effe irritant vind. Maar met de app op je telefoon heb je nergens last van.

Verder ook goed te melden dat de support echt erg netjes is. Ik heb heb mijn onvrede gemeld en kreeg bijna direct een mailtje terug met uitleg en een link over hoe het te fixen.

Hoe dan ook, erg tevreden over dit nette stille krachtige kastje. Ik was op zoek naar een kastje wat alleen Kodi draait en verder geen poespas en da's precies wat de Vero4k doet.

Heb jij ook een OSMC Vero 4K 16GB?

Hey wat toevallig 2 reviews van de Vero4k achter elkaar :). Kennen jullie elkaar ofzo?

Anyway ik heb ook 2 Vero 4k's en ben er best tevreden over.
Aan het begin (toen het net uitkwam) zaten er nog best wel wat bugs in (bijvoorbeeld meebewegende donkere delen van het beeld) maar zijn de meeste bugs er wel uit.

Ik zit nog in ieder geval met 2 bugs (en heb daar ook al topics voor aangemaakt).
1) Heel af en toe (1 keer in de 3 bestanden ofzo) zie je een frame skip zo lijkt het. een milliseconde flikker. Je ziet het amper maar als het gebeurd zie ik het altijd. Niet heel storend maar wel raar.
2) Af en toe (ook ongeveer 1 keer in de 3 bestanden) treedt er ineens slowmotion beeld op. Het geluid loopt dan nog wel goed door. Na zo'n 10 seconden synced alles weer maar heb je wel een paar seconden gemist. Dit heeft niet met bufferen te maken want dat is altijd dik in orde. Ze weten nog niet goed wat het is.

[Reactie gewijzigd door PuckStar op 13 oktober 2017 13:13]

Haha nee is gewoon puur toeval :)

Wat jij beschrijft ben ik niet tegen gekomen, maar wel iets wat er misschien mee te maken heeft. Ik heb bij enkele mkv bestanden (allemaal anime) dat deze met een verkeerde framerate worden afgespeeld. Echt hetzelfde effect als bij een spelletje wat je gpu niet trekt. Heb er een mail conversatie met Sam over lopen. Van de week een sample gestuurd, maar nog geen reactie. Zodra ik die heb zal ik het hier laten weten.