Asus GeForce 7600 GS Review

alemaledongsing 24 januari 2010, 502 views

Asus GeForce 7600 GS

Pluspunten

• Warmte geleiding beeldkwaliteit prestaties

Minpunten

• driver en compatibiliteit

Drivers en compatibiliteit Score: 3
In het algemeen is deze kaart erg goed, maar als ik er wat dieper op inga zijn er wat kleine puntjes.
Veel spellen doen het met deze kaart nog aardig maar voor spellen zoals Fallout 3 Operation flaspoint dragon rising of oblivion.
Zal ik als je de graphics instellingen toch wel graag op de eigelijke resolutie van je scherm zet voor een andere kaart gaan ( dit is op basis van een 1440X900 scherm ).
Want je zult dan vrij snel last hebben van framedrops en OF dragon rsing is zelf niet te spelen want je fps komt niet boven de 4.

Verdere prestaties voor zware programma's buiten spellen om zijn gewoon goed.

Driver ondersteuning en compatibaliteit is minder want zoals u hoogswaarschijnlijk al weet zult u het niet lukken Ubuntu 9.10 te draaien dat was iniedergeval mijn ervaring.
windows xp of vista doet het goed en hij heeft geen verdere moeite met drivers.

Ik heb nooit last gehad van de warmte geleiding zover ik weet is ie altijd onder de 50 graden gebleven.
nou kijk ik overgens niet al te vaak naar mijn graphics kaart zijn tempratuur.

de prijs was erg goed ik heb voor deze kaart ongeveer 140 euro moeten betalen.

Modbaarheid en overklokbaarheid heb ik nooit geprobeert en dus ook geen mening gegeven.

Heb jij ook een Asus GeForce 7600 GS?

Deze kaart heb ik ook in mijn mediacenter zitten, tot voor kort in mijn PC, maar daar zit nu een HD4670 in.

Hij verving ooit mijn AGP 6800LE welke flink was overgeklokt en geunlocked. Deze kaart ging helaas kapot, maar daarvoor presteerde hij in de buurt van een 6800GT.

Had destijds nog een PCIe moederbordje voor socket 939 liggen en dacht er niet op achteruit te gaan met de 7600GS. Dat had ik dus flink mis, de 6800LE was merkbaar sneller. Wat dat betreft dus een grote teleurstelling.

Maar de afgelopen jaren werd het gamen steeds minder en voor het sporadische spelletje was hij zo slecht nog niet. De passieve koeling ben ik steeds meer gaan waarderen, wat een verademing!

Met de komst van een Phenom II quadcore hoorde er ook een nieuwe grafische kaart bij, weer een passief gekoelde, ditmaal de Sapphire Ultimate HD4670. Net als de 7600GS geen aparte stroomtoevoer en passieve koeling, ideaal. Het mag dan nu wel een AMD kaart zijn, maar het concept lijkt erg veel op de 7600GS.
Ik vondt dit altijd een heerlijke kaart

goed te overklocken is hij tot 600-620Mhz en dan kan je inderdaad de bovengenoemde spellen goed draaien, ik vondt hem zonder overklock wat traag maar dat kan ook door de rest van systeem komen waar die in hing.

ik had de passieve hiervan heb hem laatst verkocht maar heeft het 3-4 jaar uitstekend gedaan bij een nette temp van 30 tot 55 grade bij overklock 40 tot 65 grade wat heel acceptable is vondt ik.