JBL Everest Everest 100 (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest Everest 100 (Zwart) Review

johan63 11 oktober 2017, 191 views Product gekocht

JBL Everest Everest 100 (Zwart)

Matige set, voldoet maar verwacht geen geweldige sound.

Pluspunten

• 3 soorten tips (= normaal)
  • Zeer stevig verpakt
  • Snelle verbinding met apparaten
  • Clipje om draad bij elkaar te houden

Minpunten

• Geen opbergmogelijkheid mee geleverd
  • Reikwijdte bluetooth is beperkt
  • Knopjes bediening vrij vaag
  • Draagcomfort niet optimaal

Een refurbished setje middels JBL website aangeschaft om muziek te kunnen luisteren tijdens bv fitness en om af en toe een telefoontje handsfree te kunnen beantwoorden.
Refurbished want ik vond de "normale" prijs wel erg duur
(€99, refurbished €59).
Aangeschaft mede door wat lovende reviews.

Voordelen;
Redelijk lange accuduur,
zeg gemiddeld een dag of 4 bij redelijk wat gebruik.
Pasvorm is goed, maar wordt toch wat vervelend na een half uur.
Snelle verbinding met je te verbinden apparaten.
3 soorten tips meegeleverd in de zeer stevige verpakking met uitgebreide, in diverse talen geschreven, manual.

Nadelen;
Geen opberg mogelijkheid meegeleverd
( de Action heeft leuke doosjes waar alles in past)
Vage bedieningsknopjes.
Je voelt niet goed aan of je de knopjes goed hebt ingedrukt om bv het volgende nummer te kiezen.

Redelijke geluidskwaliteit.
Mid overheerst, treble voldoende aanwezig.
Bas is aanwezig maar ik vind het niet voldoende.
In het geheel zou ik het geluid willen beoordelen als voldoende maar kon beter.

Draagcomfort is het 1e half uur prettig, daarna irritant.
Er wordt een clipje meegeleverd waar je de kabel bv in een lus kunt leggen en kunt verkorten.
Helaas na een half jaar verdwenen tijdens fitness dus moet het nu doen met een langere draad rond mijn nek.

Gesprek kwaliteit van de set is matig.
Volgens de gebelde personen kwam het achtergrond geluid wel erg hard over.
Daarnaast hoor je jezelf niet dus je bent al vlug te hard of te zacht aan het praten door de JBL.
Bluetooth connectie is niet erg geweldig;
De JBL schakelt zichzelf de verbinding uit als het contact is verbroken maar geeft daar geen melding over (de status wordt gesproken weergegeven over de set).

Conclusie;
De door mij betaalde prijs vond ik redelijk voor een dergelijke set. Kwalitatief vind ik het niet geweldig maar het voldoet aan de niet (geluid) eisende gebruiker.
Zoek je echter een set die kwaliteit levert dan zou ik even doorsparen voor een andere set.
Nadeel is dat je een bluetooth set nergens goed kunt beluisteren zodat je afhankelijk bent van online reviews.

Inmiddels 1 jaar in bezit en +/- zeker 2x per week in gebruik.
Accu blijft tot nu toe dezelfde capaciteit houden.

Heb jij ook een JBL Everest Everest 100 (Zwart)?