Canon EOS 5Ds R Zwart

€ 1.249,-
Specificaties Losse body • 50MP sensor - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 5Ds R Zwart Review

vavoem 11 oktober 2017, laatste update op 15 juli 2018, 511 views Product geleend

Canon EOS 5Ds R Zwart

Een technisch iets gegroeide 5D mark III. De verschillen op de sensor na zijn miniem en zitten van binnen in zowel de firmware als de hardware. Voor de SR mag je €300 meer neer tellen dan voor de S. Beide geven je een forse dosis details.

Pluspunten

• Detaillering
  • Beeld kwaliteid (IQ)
  • Prettige bediening
  • Stevig en robuust
  • Zeer goed AF
  • Relatief hoog aantal FPS (5) t.o.v. Resolutie
  • Build in crop (meer iets voor de gewone (5DS)

Minpunten

• Geen Wifi
  • Geen GPS
  • Oppassen geblazen met beweging fotograaf
  • Hoge ISO's zijn er niet (maar heb je ook niet veel aan bij deze)
  • AF punten iets te geconcentreerd in het midden

Snelheid en automatiek Score: 4
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 5
De 5DSR ik verwijs hier voor naar mijn review over de 5DS Ik heb beide uitvoerig aan de tand gevoeld en vergeleken voor ik over ging op de aanschaf van de 5DS. Lang stonden daarbij de gevoelsmatige en gelezen lab test cijfers in het voordeel van de 5DSR. Ja de 5DSR is in studio werk de beste keuze wat scherpte aangaat als je met de zelfde omstandigheden met de zelfde lens het zelfde fotografeert en het aantal beeld lijnen gaat tellen maar of je het er ook aan afziet? In de 5DS review geef ik aan waarom ik voor de 5DS heb gekozen. Als er een canon experience 2018 komt zal ik de 5DSR nogmaals ter handnemen. En mijn bevindingen hopen te delen. Ik heb in de 5DS review geprobeerd om er 1 voor beide van te maken. In de komende tijd zal ik deze nog wel proberen te verbeteren en aan te vullen. Zodat jullie de lezers er hopelijk wat aan hebben om je keuze voor de 5DS, 5DSR of stiekem toch de 5D4 te helpen maken.

Heb jij ook een Canon EOS 5Ds R Zwart?