be quiet! Pure Base 600 Window Zwart

€ 97,32
Specificaties Tower • 11 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Base 600 Window Zwart Review

suomi 10 oktober 2017, 1.092 views Product gekocht

be quiet! Pure Base 600 Window Zwart

Misschien wel het belangrijkste van een Be Quiet behuizing, hij is inderdaad erg stil. De bouwkwaliteit is prima en het is een van de weinige kasten die nog 5.25" bay's heeft.

Pluspunten

• Fluister stil dankzij ingebouwde fancontroller
  • Komt met geluidsdemping panelen
  • Prima kwaliteit
  • 2x 5.25" externe bay (wat tegenwoordig zeldzaam is)
  • Plek om 2 2.5" schijven uit het zicht te plaatsen
  • Komt met goede fans

Minpunten

• De rubber grommets lijken voor niemand op de goede plek te zitten
  • Geen PCU cover

Waarom de Be quiet 600
Het was tijd om eindelijk moeder computer te upgraden. Voor mijn kast had ik eigenlijk maar 3 eisen. Hij moest stiller en ook mooier zijn dan mijn Cooler Master CM690. Ook wou ik graag 5.25" bay's voor mijn cardreader.

Anno 2017 is je keuze al meteen erg klein als je 5.25" externe bay's wilt hebben, maar dit was voor mij een must. Omdat mijn vorige computer erg lawaaierig was wou ik dit keer een stille build. Zo kwam ik al vrij snel uit op de Be quiet 600

[img]lJRMytH2[/img]

De stilte

Als ik mijn telefoon ongeveer 10cm van de behuizing af leg op mijn bureau geeft mijn telefoon aan 8-12decibel.
-Dit is met de ingebouwde fancontroller op medium
-Een Be quiet! Pure Rock Slim CPU cooler
-En nog 2 extra 120mm Be quiet Pure Wing 2's die met een fan controller 570RPM draaien.

De computer is alleen hoorbaar bij absolute stilte. Als je een stille computer wilt bouwen is deze behuizing dus een goede keuze!

[img=620]3uFvbCZl[/img]

Kabel management
Op het gebied van kabelmanagement verliest hij toch wel van zijn concurrenten. Dat komt door twee dingen. Nummer een is dat er geen PSU cover is. Nummer twee is het vreemde feit dat een standaard ATX moederbord twee van de kabelgaten met rubber grommets blokkeert (op de foto zie je nog net de grommet onder het moederbord). Een designkeuze die vrijwel onbegrijpelijk is. Verder is er achter het moederbord wel genoeg ruimte om kabels weg te werken

[img]FHT9wqvt[/img]

Vormgeving
Het voorpaneel is plastic met een brushed look, aan de binnenkant zit geluiddempend materiaal. Ook aan het achterpaneel van de kast zit geluiddempend materiaal. Het glazen paneel zit met duimschroefjes vast met daartussen nog rubberen ringen tegen trillingen. Het glas is iets wat getint, hierdoor vallen de rommelige kabels in ieder geval niet zo op. Verder is de kwaliteit uitstekend.

De bovenkant van de kast kun je volledig dicht houden of iets omhoog zetten voor koeling.

[img=620]yZj7lKa9[/img]

Samenvatting
De behuizing blinkt uit op het gebied van stilte. Maar verliest van zijn concurrentie op het gebied van cable management. De kast is van prima kwaliteit en redelijk modulair.

Als je op zoekt bent naar een stille behuizing is dit een goede keuze.

Heb jij ook een be quiet! Pure Base 600 Window Zwart?

"En nog 2 extra 120mm Be quiet Pure Wing 2's die met een fan controller 570RPM draaien. "

Die 2 fans heb je bovenin geplaats neem ik aan...
Waarom heb je geen 140mm fans genomen, die passen daar toch ook wel?
Ga deze case deze week ook bestellen vandaar dat ik dit nog even wilde weten