Specificaties 7.2-kanaals met 110W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Onkyo TX-SR607 Zilver Review

Alfa90_Buttje 13 maart 2010, laatste update op 3 januari 2016, 9.514 views

Onkyo TX-SR607 Zilver

Prima versterker met ontzettend veel mogelijkheden, 6 HDMI ingangen! 7.2 geluid! Wel ontzettend heet en dit veroorzaakt falen van de hdmi print. Bij inschakelen geen beeld en ook on-screen menu doet het niet. Echter simpel op te lossen. Zie video verderop in dit artikel!!

Pluspunten

• schitterend design
  • onwijs veelzijdig
  • 6 HDMI ingangen!
  • en de rest !
  • ondersteunt ieder modern formaat audio
  • Dolby PLIIz
  • en de rest !
  • automatische calibratie met Audyssey microfoon
  • HDMI 1.3a met lipsync
  • Setup via On Screen Display mogelijk

Minpunten

• heet!
  • heet!
  • heet!
  • hdmi print gaat stuk -bekend probleem- zie update onderaan voor fix!

Geluidskwaliteit Score: 5
Onbegrijpelijk dat er nog geen reviews waren voor dit apparaat. Bij deze een poging dit apparaat een beetje recht te doen. Ik ben niet de grootste audiofiel, maar hoop jullie toch wat wijzer te maken :)

Onkyo TX-SR6077

Wat zit er in de doos?

- Onkyo TX-SR607
- AM antenne
- FM 'antenne'
- Audyssey calibratie microfoon
- remote control
- quick setup guide
- handleiding (2 stuks, een taaltje of 18 in totaal)
- stickervel om de kabels te labelen aan beide uiteinden :Y)
- info foldertje over iPod dock
- velletje met RC codes van andere apparaten

Vormgeving

Het was even wennen, die zwarte balk van links naar rechts over de gehele breedte. Ik had hiervoor een Pioneer VSX-D714 maar dan is dit wel even wennen. Dat was trouwens ook een geweldig apparaat, maar had geen HDMI ondersteuning en dus ook geen lipsync. Deze Onkyo wel.

Ik heb lange tijd lopen twijfelen tussen de zwarte en zilveren uitvoering, maar ben uiteindelijk voor de zilveren uitvoering gezwicht en heb er absoluut nog geen seconde spijt van gehad. Het is een prachtig apparaat! Een aanwinst en een pronkstuk in mijn kamer. Sierlijk en strak, passend bij mijn LG HR400 Blu-ray/HHD recorder en UPC mediabox. :)

De afstandsbediening is wel geinig en functioneel, met een poging chique te zijn door hem hoogglans zwart te maken. Wel gevoelig voor vingerafdrukken dus maar ik gebruik zelf een Logitech Harmony 885, dus persoonlijk geen probleem.

Degelijkheid

Ik heb het apparaat van onder tot boven bekeken en de kap verwijderd om de binnenkant ook te kunnen bekijken. Met zijn 11kg is het een serieus apparaat wat je niet op je tenen krijgen wilt. Er zijn er natuurlijk ook die nog ffies iets zwaarder zijn, maargoed. Je hebt in elk geval niet de indruk met een prutsding te maken te hebben.

Het apparaat zit stevig in elkaar. Als je de schroefjes eruit draait, pak je de kap er gemakkelijk af. Binnenin zit hij vreemd in elkaar, maar geld dat niet voor iedere receiver/versterker? Het zijn diverse printplaatjes die op een geinige manier rechtop, opzij, ondersteboven, op elkaar, aan elkaar geschroefd zijn. Her en der een koellichaam en er loopt intern een heuse HDMI-kabel van de front aansluiting naar een interne aansluiting op de HDMI-controllerprint. Er zit een joekel van een trafo in, maar verwacht geen ringkern zaken voor dit geld. Gezien de prijs van dit apparaat moet je ook niet de hoogste kwaliteit verwachten. Dan moet je echt serieus meer geld gaan uitgeven. Hier en daar zie je dat wel terug, maar het had erger gekund. Ik ben er niet ontevreden over. Het is geen troep. De met zand gevulde 12A glaszekeringen (2x) zijn goed te bereiken, dus mocht je het ooit gek doen, dan kun je ze zelf vervangen. Er zit geen fan in het apparaat, dus afgezien van het geklik van diverse relais is hij dus absoluut stil :Y)

WarmteHitteproductie

Het apparaat heeft geen lawaaiige fan's maar eigenlijk had hij die best kunnen gebruiken. Ik had hem eerst vrij dicht onder een plank zitten, met daarop de LG HR400 .. maar ik had een ei kunnen bakken op diens hardeschijf! Dat leek mij niet de bedoeling. Er waren momenten dat ik serieus mijn hand ging branden als ik die erop lag!
De ruimte boven de receiver is nu ca. 6 cm en de LG HR400 is nu handwarm. De Onkyo is en blijft een enorme hittebron. Ook nu hij meer ruimte heeft, maar ik kan mijn hand er nu wel op laten liggen. Hij is nu goed warm, niet bizar heet gelukkig.

Aansluitingen

Voorzijde
1x stereo headphone's jack
1x HDMI in
1x mini jack audio in (portable's)
1x component video in
1x stereo tulp in (analoog)
1x Audyssey setup mic in
Achterzijde
5x HDMI in
1x HDMI out (naar de tv)
2x Optical SPDIF in
2x Coaxial SPDIF in
1x RI Remote Control aansluiting
2x Component video in (Y/CB/PB/Cr/Pr)
1x Component video out (Y/CB/PB/Cr/Pr)
1x Coaxial FM antenne in
1x AM antenne in
6x stereo tulp in (analoog)
2x stereo tulp out (analoog)
4x component video in
2x component video out
1x Universal Port (voor e.g. iPod Dock)
1x stereo tulp out (analoog) aka Zone 2 !!
2x tulp (analoog) pre-out Subwoofer (de 2 in 7.2)
9x Speaker terminals out (surround speakers)

Ingebruikname

Tjah, een lastig onderwerp, want d'r is zoveel over te vertellen. Het begint met het aansluiten uiteraard. Omdat hij HDMI heeft kun je het jezelf relatief gemakkelijk maken. In theorie zou je al je apparaten met HDMI kunnen koppelen. Dat scheelt je heel wat kabels aangezien HDMI zowel audio als video doet, dus 2 in 1. Het is even wennen, althans zo heb ik het ervaren, maar tegenwoordig is een receiver niet alleen het middelpunt van je audio-zaakjes, maar tegenwoordig is het tegelijkertijd een video-switch. Het is letterlijk haast beter het apparaat een switch te noemen. Het feit dat hij een tuner heeft, is eigenlijk ondergeschikt. Ik heb hem ook allereerst als audio/video-switch en als bonus zit er een tuner op! 8)7
Dus, voorheen had een een set scart-kabels naar je tv lopen en allemaal audio(stereo) kabels naar de receiver. Deze kun je nu allemaal achterwege laten voor zover je apparatuur het toelaat. Je kunt nu dus alle randapparatuur, CD/DVD/Blu-ray-spelers en sateliet/kabel ontvangers via dit apparaat naar je TV doorlussen. Alles sluit je aan op deze receiver en je gaat met 1 HDMI kabel naar de tv. Heerlijk :)

Dat was het aansluiten, maar wat kán het apparaat? De Onkyo TX-SR607 heeft ontzettend veel mogelijkheden. Om te weten wat er allemaal kan zou je eigenlijk de handleiding moeten doornemen. Het valt niet samen te vatten. Wat is dan interessant te vertellen?

Wel, bijkomend voordeel van de verschuiving van audio naar audio/video is dus dat de receiver met een HDMI kabel aan je tv aan te sluiten valt. Doe je dit, dan heb je de mogelijkheid de receiver te configureren via een menu wat op je tv wordt weergegeven! Best bizar als je nagaat hoe het 'vroeger' ging. }:O
Audyssey calibratie
Na inschakelen van het apparaat kun je de Audyssey microfoon aansluiten. De receiver detecteert dat de microfoon werd aangesloten en zal het menu er automatisch voor toveren. Vervolgens kun je vrij éénvoudig door de calibratie heen lopen. Hij stuurt naar iedere mogelijke speaker een geluidje en 'hoort' of er iets terug komt. Als het niets hoort gaat het er vanuit dat deze speakers afwezig zijn en aldus 'hoort' hij of je een 7.2 / 7.1 / 5.1 / 4.1 / 2.1 of zelfs 2.0 setup hebt. Geloof het of niet, maar feitelijk is het mogelijk een 9.2 setup te maken. Hierbij hangen er aan de voorkant nog 2 speakers tegen het plafond. Dit is geinig als er een vliegtuig over komt vliegen. Men noemt dit Dolby PLIIz.

Quote:
Linker en rechter front high luidsprekers
Deze luidsprekers zijn noodzakelijk om te genieten van Dolby PLIIz Height.
Ze verrijken de ruimtelijke ervaring beduidend. Plaats ze minstens 100 cm boven de voorste linker en rechter luidsprekers (en zo hoog mogelijk). In het ideale geval worden ze direct boven de voorste linker en rechter luidsprekers geplaatst.

Zodra de calibratie gereed is zie je de resultaten op het scherm. Je kunt het dan nog eventueel aanpassen, maar voor 9 op de 10 gebruikers is het dan wel klaar en absoluut goed genoeg om er eens lekker voor te gaan zitten. 8-)
Lipsync
De rest van het menu en de opties spreken redelijk voor zich. Een eigenschap van de moderne niet-CRT tv's is het feit dat er steeds meer en meer rekenkracht in de tv gestopt wordt voor allerhande beeldverbeterende technieken. Oftewel, meneer Philips en Sony zijn van mening dat het beeld van een DVD niet mooi genoeg is en dat ze er nog wel wat trucjes op los kunnen laten. Eén groot nadeel; dit kost tijd. Dus, terwijl het geluid van de pistoolschoten al door de speakers schalt, moet de boef op tv zijn pistool nog laden bij wijze van spreken 8)7 Dit fenomeen noemt men lipsync. Met de komst van HDMI 1.3a kunnen verschillende apparaten met elkaar praten en kan de tv aan de receiver doorgeven hoe ver het is met het doorrekenen van het beeld. De receiver vertraagt het geluid dan naargelang. De Onkyo TX-SR607 ondersteunt dit uiteraard en het lijkt in de praktijk redelijk goed te werken, alhoewel het soms slecht te zien is. Je kunt het eventueel ook handmatig nog verder aanpassen als het faalt. Zenders als ZoneReality hebben soms programma's die zelfs op maximale setting nog hopeloos out-of-sync zijn. Dit zit ongetwijfeld in de uitzending zo bizar.

Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 885 en hiermee kun je het jezelf erg gemakkelijk maken dit apparaat te gebruiken. Je hoeft niet alles meteen te onthouden, want de Logitech weet wel waar de aan/uit zit, hoe hij hem luider/zachter zet enz. Wel moet je de Mode Game / Mode Music / Mode Movie en Mode Stereo dan gaan aanmaken, want daarmee toggle je door de diverse surroundmodes en dat maakt nogal een verschil in ervaring!

Kwaliteit

Allereerst over het beeld. Aangezien moderne DVD/Blu-ray spelers kunnen upscalen en ook tv's dit kunnen ... valt het (althans mij) niet op wanneer deze bezig zijn of wanneer de Onkyo hier verantwoordelijk voor is, want ook deze ondersteunt het. Waar het in de praktijk echter om gaat, of de beeldkwaliteit goed is, kan ik echter kort zijn: keurig in orde. :)

Wat betreft het geluid*. De Onkyo ondersteunt alle audioformaten die momenteel in omloop zijn. En dat zijn er heel wat! (Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby True HD, DTS HD, DTS, DTS ES). Het fijne hiervan is, dat de receiver dus altijd wel zijn weg weet te vinden .. daar waar wij als gebruikers al lang het spoor bijster zijn. Ikzelf geloof niet zo in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht. Ik heb niet de duurste apparatuur, dus ik zou niet weten hoe hi-end spullen klinken. Waar het mij om gaat, of het goed klinkt en of de ruimtelijke ervaring aanwezig is, kan ik alleen maar beamen. Het klinkt gewoon machtig mooi. Zeker Blu-ray met Dolby True HD. :)

Wel moet ik zeggen dat ik er wat meer moeite mee heb om simpelweg audio cd's gewoon lekker te laten knallen. 'Vroeger' had je een stereo versterker, 2 speakers en een volume knop. Draaide je die luider, dan werd je lekker omver geblazen. Nu komt er ook wel geluid uit, maar wil je ook knallen dan is het wel even zoeken uit welke speakers je het geluid wel en vooral niet uit wilt laten komen. En als je daar uit bent, wil je dan nog allerhande effecten, of toch direct-sound zonder gedoe? Maar dat klinkt dan weer zo kaal .. maar waar zitten de hoge en lage tonen? Enkel wanneer je de surround effecten uitschakelt komen deze beschikbaar. Waarschijnlijk doe je er beter aan een set stereo-zuilen op Zone 2 aan te sluiten en het surround puur voor tv te gebruiken ;)

* één en ander getest met een JBL SCS260.5

Absolute aanrader! _/-\o_

Gezien de prijs van dit apparaat moet je niet de hoogste kwaliteit verwachten, dan moet je echt serieus meer geld gaan uitgeven, maar je krijgt ongelofelijk veel 'waar' voor je geld. Dit is absoluut geen rommel!

De Onkyo TX-SR607 is een ontzettend veelzijdig apparaat met een legio aan aansluitmogelijkheden. Zo kan iedereen wel een goede setup vinden voor zijn/haar apparatuur. Er is bijna niets wat hij niet kan. Of een 9.2 Dolby PLIIz opstelling nu zo fantastisch klinkt, valt te bezien, maar dat het er op zit is toch wel een geinig idee. :)

Het enige nadeel; de hitte. Je houdt hem het beste uit de buurt van andere apparatuur, ook voor zijn eigen bescherming. Creëer zoveel mogelijk ruimte/ventilatie er omheen! Bijvoorbeeld een opening maken in de plank waar hij op staat.

Ik heb de receiver nu 3 maanden en ontdek nog steeds nieuwe dingen. Je hoeft je niet overal in te verdiepen, er komt toch wel geluid uit, maar soms ontdek ik net weer een setting die weer een beter geluid geeft. De samenwerking met de Logitech Harmony 885 is super, want elk nieuwigheidje kun je meteen aan een toets toewijzen zodat je er ook echt gebruik van gaat maken.

Wat betreft de ervaring, de entertainment factor: ook bij series op SBS6 of Veronica waar je het niet verwacht, kunnen er soms geluiden om je heen vliegen waardoor je toch wel leuk verrast wordt. Soms kijken mijn vriendin en ik elkaar even lachend aan als er een vogel achter ons zit te fluiten, of er een vrachtauto achter ons langs rijdt. :)

Ik hoop dat eenieder hier i.i.g. wijzer van geworden is en dat mijn bijdrage je helpt bij de besluitvorming mocht je dit apparaat overwegen.

Update 13-03-2010

RMA onder garantie
Net de receiver weer terug ontvangen. Helaas was een paar weken terug Hdmi er totaal mee opgehouden. Alleen zijn eigen configuratie menu gaf hij nog weer. Op iedere andere bron was het resultaat "Beeldformaat niet ondersteund" en ook Audio ging er niet meer doorheen. Mogelijk was het mijn Sapphire ATI HD4890 kaart waarop Hdmi kapot ging en daarop de Onkyo TX-SR607 heeft meegenomen. De grafische kaart moet ik nog opsturen. Het zou ook andersom kunnen zijn geweest, al had ik dan verwacht dat de andere apparaten misschien ook een opdonder gehad hadden en alles doet het verder nog.

De receiver heb ik voor RMA naar de winkel gestuurd en deze heeft hem naar CE-repair Mijdrecht opgestuurd. CE-Rapair doet voor vele merken en apparaten de reparaties onder garantie. Zo ook voor Onkyo. De receiver komt Nederland dus niet uit. Na een paar weken heb ik nu de receiver terug en heeft men kostenloos de Hdmi printplaat vervangen. Inmiddels draait ie weer naar verwachting na e.e.a. weer geconfigureerd te hebben.

Update 03-01-2016

Al geruime tijd wel eens wat hdmi problemen, soms wat beter, soms wat minder. Een hdmi kabel vervangen, toen ging het weer een poos goed, maar ondertussen was het weer janken.

Het is een bekend probleem gebleken en het is simpel fixable!

Benodigdheden: 5x 100uF 10V+ elco's

Zie deze howto:

Heb jij ook een Onkyo TX-SR607 Zilver?

Nette review! Goed duidelijk geschreven, nice :)

Ik heb wel een vraagje over de opmerking die je maakte over stereo geluid met audio cd's. Ik heb toevallig dezelfde speakerset (JBL SCS260.5), al zei het met een andere versterker (De Pioneer VSX-516, Ik heb hierop mijn computer aangesloten). Voor simpele stereo muziek gebruik ik een '6-stereo' functie, waardoor de versterker alle speakers gebruikt, en dan stereo afspeeld over je 'links' en 'rechts' boxen. Zit er niet een gelijknamige functie op jouw versterker? Wellicht is dat een oplossing voor jouw probleem. Ik gebruik die functie al jaren, en ik kan mezelf helemaal wegblazen hier :)

Trouwens, ik hoop wel dat je de standaard speakerkabeltjes hebt vervangen die bij de jbl set zaten, wat die zijn echt puur slecht (te dun, te makkelijk te breken). Ik heb tijdens mijn zoektocht een site gevonden die een grafiekje gaf voor de 'gewenste' kabeldikte (zie hier), wellicht heb je er wat aan. Verder heb ik gewoon goedkopie speakerkabels gekocht, maar dan wel van de gewenste dikte. De speakerset gaf gelijk veel beter geluid!
Bedankt voor het compliment :)

Ik gebruik inderdaad wat dikkere luidsprekerkabels. De 6-stereo functie zit hier uiteraard ook op, maar vind dat persoonlijk niet tof. De rear/surround speakers spelen dan even luid in je oren. Muziek moet meer van voren komen. Het is even zoeken welke modus met de 4 Mode Game / Mode Music / Mode Movie en Mode Stereo knoppen het beste klinkt. Moet wel eerlijk bekennen dat ik voor muziek luisteren nog eens wat meer tijd moet uit trekken. Een concert op DVD/TV klinkt trouwens wel een stuk beter, maargoed, da's ook een andere bron, mogelijk zelfs met meer kanalen.
mooie review, maar zie ik nu echt dat je deze receiver op een jbl 200.5 heb aangesloten? is dat niet een beetje overkill voor die matige speakers? (ben persoonlijk niet zo te spreken over dat setje)
Helaas worden inderdaad de meeste onkyo's vrij heet, de 507 die k hier heb is ook prima als verwarming te gebruiken (al was mijn oude ps3 60gb nog erger).
Over het luisteren naar cd's, er zit (neem ik aan) pure-audio op deze versterker, dan komt het geluid uit je fronts, dus gooi 2 goede fronts in je 5.1 opstelling en dan kan je ook lekker naar muziek luisteren.. Deze receiver minpunten geven omdat je muziek niet goed klinkt is niet echt terecht als je 'm alleen getest heb met dat jbl-setje, hier doet een 507 i.c.m. een 5.1 setje met fatsoenlijke fronts het op muziek zeker niet slecht.

[Reactie gewijzigd door Bastard op 23 januari 2010 13:07]

Nee, een JBL SCS260.5 maar deze stond er niet tussen. Klinkt mooi hoor :)
Ik heb de JBL SCS200.5 weggehaald om verdere verwarring te voorkomen.

Ik geef alleen als minpunt de warmteproductie op. In de tekst zeg ik ook dat je voor muziek waarschijnlijk veel beter 2 zuilspeakers op Zone 2 kunt aansluiten. Helaas heb ik die nog niet, dus kan het ook niet testen.

[Reactie gewijzigd door Alfa90_Buttje op 23 januari 2010 13:19]

jbls scs260.5 lijkt inderdaad wat beter dan een 200.5 ;) (voor zover dat te zien valt natuurlijk) .
dat je minputen gaf voor de mogelijkheden om naar muziek te luisteren ging ik vanuit vanwege de 4 sterren, al is dat natuurlijk ook hartstikke goed.
anyway, prettig leesbare en uitgebreide review, ben benieuwd wat je er van vindt wanneer je er zuilspeakers op aansluit :9 .
4 sterren heeft hij alleen omdat ik anders niet zou weten wat je een €3000 euro versterker dan nog geven zou .. als je deze al 5 sterren geeft. Ik vind dit een prachtig geluid, maar heb niet de illusie dat hij beter is dan hi-end apparatuur.
Zeer nette review.

Ik denk dat deze review me heeft overtuigt om dit spul ook in huis te halen!!

Nog even kijken of mijn boxen die ik momenteel heb van de samsung ht txq120 hier ook op passen, denk dat de subwoofer nog een probleem gaat opleveren
W'rom? Een receiver met meer aansluitingen dan deze kom je niet gauw tegen. Hij heeft 2x een pre-out voor de subwoofer. Daar moet ie het wel mee doen lijkt me.

Bedankt voor 't compliment en veel luisterplezier wanneer je'm zou gaan kopen :)
Ik heb de zwarte uitvoering met Harman Kardon HKTS7 setje. Hij doet het echt prima, maar warmte productie kan wel een probleem zijn; hij kan echt heel heet worden.

Verder vond ik de zilveren versie een robuustere volumeknop hebben, die is wat zwaarder.

Mooie review, ik kan me er wel in vinden.
ghehe .. thanks! Dat is misschien wel het beste compliment wat je zou kunnen krijgen, dat van een mede 607-owner :P

De Harman Kardon HKTS7 lijkt ook redelijk op mijn JBL setje, 5.1 en surroundspeakers elk met 2 spekers uitgevoerd. Ongeveer dezelfde grootte. Ik denk dat onze beleving niet veel zal verschillen inderdaad.
mooi apparaat idd, ik zit eraan te denken om de opvolger van dit juweeltje te halen, namelijk de 608
ik heb nu de 507 staan maar die mist het doorlussen van component naar HDMI (upconversion), zodat ik min of meer verplicht ben om ook een component kabel van de receiver door te trekken naar de tv.
opzich zou dat geen probleem zijn, maar m'n tv hangt aan de muur met de kabels netjes weggewerkt.

maar enyhow... 5 sterren van mij, mooie review!
wow. Dankjewel :)

.. de 608 heeft zowaar THX-Select2 Plus certificering, dus een bevestiging van George Lucas dat ie best wel een leuk geluid kan afgeven.

Vooralsnog wel een flink stukje duurder dan de 607.
Goed leesbare, grappig geschreven en zinvolle review.

Ik heb de Onkyo HT-S9100THX (7.1 set met THX) en herken jouw ervaringen, zeker de warmte productie.
TV en films(blu-ray en dvd) worden qua geluid (volgens mij) als in een bioscoop weergegeven.
Met radio-uitzendingen en CD's vind ik net als jij het geluid ook wat minder.

De achterkant van jouw versterker aanschouwend, denk ik, lijkt veel op mijn Onkyo versterker.

Twee vragen :

Hoe krijg je het TV-geluid via HDMI doorgelust naar deze Onkyo. Ik heb behalve een HDMI-kabel ook een S/P DIF kabel nodig om het geluid van de TV (Philps 42TFL9664) over mijn surround te krijgen.

Ik gebruik de originele luidsprekerkabels, deze zijn dun. Volgens diverse fora zijn deze te dun. Jij hebt de kabels vervangen, hoe "dik" (wat voor koper-diameter) zijn jouw kabels ?

Graag een reactie.
De achterzijde lijkt er idd veel op. Evenveel connecties zo te zien. Zo op het oog is de 607 iets hoger. Welk model receiver zit er bij jou bij? De 507?

Mijn TV loopt via een UP decoder. Deze gaat met SCART naar de TV en in theorie kun je het dan vanaf de TV terugleiden de versterker in. Hier heb ik met opzet niet voor gekozen omdat de TV er dan dingen mee uit kan halen en dat wil ik niet. Ik heb naast een SCART kabel naar de TV ook een coaxial spdif kabel van de UPC decoder naar de receiver gelegd. Hier overheen stuurt hij wat mij betreft 7.1 pcm gecodeerd ofzo want surround doet het iig perfect :)

Ik heb de receiver toevallig net terug gekregen van een RMA (zie review) en net weer aangesloten. Alleen de rear speakers hebben echt dikkere kabel. Deze afstand is dan ook het grootst (ca. 10m naar de LA speaker, dus ook naar RA). Aan de voorzijde kon het nog wel eens de standaard zijn. Nogmaals, ik geloof niet zo in "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht" .. er gaat totaal geen vermogen doorheen, dus imho is de dikte vrij betrekkelijk. Anders wordt het wanneer je er Full-range zuilen van €2000 op aan gaat sluiten en deze ook serieus belasten gaat. Dan zou ik richting 2,5 gaan denk ik... maar dan kocht ik misschien ook wel een andere versterker ;)

[Reactie gewijzigd door Alfa90_Buttje op 15 maart 2010 13:21]

typo: UP decoder = UPC decoder .. maar dat hadden jullie wel door natuurlijk :P
Dank voor je reactie.

Jij gebruikt dus ook een SP/DIF kabel om het geluid van de TV (in jouw geval UPC) via de versterker weer te geven. Maar lukt het jou ook via HDMI ?

De versterker heet HT-R960, op AVS Forum lees je o.m. "Same size and weight. Its probably a 606 with a couple extra features" en ook "That makes sense I had tried to match up it's specs with the 706 + 806 and it seemed to fall somewhere between those two".

Wat het verschil is tussen 06 en jouw 07 weet ik zo niet.

Afgelopen maandag een blu-ray speler op de versterker aangesloten. Een DVD afgeleuisterd (+bekeken). Na ca. 2 uur ging de versterker vanzelf uit. Even later deze weer aangezet en geen problemen meer (Ik had het volume nu wel wat zachter gezet. Lijkt me een warmteprobleem)..