Acer AL1951As Review

TimeClypse 29 november 2005, 1.215 views

Acer AL1951As

Pluspunten

• Aantrekkelijk design
  • Prachtige kleuren
  • Hoog contrast (700:1)
  • DVI en D-SUB
  • Voeding niet ingebouwd
  • 8ms reactietijd
  • Acceptabele ghosting

Minpunten

• Relatief duur
  • Glimmend scherm, kan voor sommigen hinderlijk zijn
  • Geen overdrive

Het aantrekkelijke design, super kleuren en de (ogenschijnlijke) snelle monitor deden mij overhalen deze monitor aan te schaffen. En nog steeds heb ik daar geen spijt van!

Deze net afgewerkte monitor in het zwart en zilver is op zich al een lust voor het oog. Maak het verhaal compleet met een hoog contrast (700:1), prachtige kleuren, en een additionele DVI aansluiting naast de conventionele D-Sub en je hebt een prachtige monitor staan.

Het mooie van dit scherm is dat de voeding los erbij geleverd wordt (adapter) en dus te vervangen is. Ook is de speaker netjes weggewerkt in de voet. Maar laten we reëel blijven, het is en blijft een simpele speaker en zal dus leuk zijn voor wat foutmeldingen in Windows, maar ga er zeker geen muziek mee afspelen!

Op het eerste gezicht pronkt Acer met een snelle 8ms. Niets is dan ook minder waar, echter, deze 8ms voorkomt niet de ghosting. Zeker omdat dit geen overdrive TN-Panel is. Weg zal het niet blijven, maar het is zeker acceptabel! In spellen heb ik er nog geen last van gehad, maar het is uiteraard wel enigszins merkbaar.

Daarnaast beschikt dit scherm over een zogenaamd CrystalBrite® scherm. Dit prachtig glimmende design zorgt voor het hoge contrast en de heldere kleuren, wat voor het bekijken en bewerken van foto's uitermate geschikt is. Maar dit mooie glimsysteem kan voor sommigen hinderlijk zijn, indien geplaatst bij een raam of iets dergelijks.
Ik heb er zelf geen problemen mee gehad, als je monitor namelijk aan staat merk je hier niet van, mits je achtergrond compleet zwart is.

Al met al; een mooie monitor met een leuk design en leuke eigenschappen. Er zijn wel een paar negatieve puntjes, maar de overvloed aan positieve eigenschappen doen deze negatieve puntjes gauw weer vergeten.

Heb jij ook een Acer AL1951As?

ik heb hem gister gekocht, en ik ben het helemaal met je eens :) prachtig scherm hoor ! ik zou hem kopen als ik jou was