Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus G72GX-TY021Z Review

cheesycheeseNewbie 22 januari 2010, 713 views

Asus G72GX-TY021Z

Pluspunten

• lekker groot HD+ scherm. grafische mogelijkheden. processorkracht. de overvloed aan ram geheugen. stil en goede koeling. prijskaartje.

Minpunten

• robuustheid (voelt allemaal erg breekbaar aan). accuduur(gaat maximaal anderhalf uur mee). windows 7 x64. een lading aan ongevraagte rotzooi programmatjes tijdens de installatie en het opstarten die erbij schijnen te horen(niet om gevraagt maar je moet het maar fijn vinden).

ik heb sinds kort deze laptop (2 a 3 dagen) en ik heb nu al een hele stapel aan problemen ondervonden. bijv. hij crashed bij het minste of geringste en afsluiten is dan onmogelijk (kan nog wel op afsluiten klikken maar doet vervolgens niks) of bijv. als men een keertje internet start, doet deze vervolgens niks, reageert niet of amper of heel traag en zo nu en dan opent die hem wel na vele malen opnieuw opstarten, ook heb ik ondervonden dat asus zo onhandig is geweest om er geen windows 7 ultimate dvd bij te geven ook al staat deze wel op de laptop voorgeinstalleerd. de recovery cd is om het op zn zachtst te zeggen zielig, deze doet niks aan het terugdraaien van mogelijke installaties of dergelijke, inplaats daarvan doet deze dus helemaal niks en laat je een half uur half-dood naar je scherm staren om er vervolgens achter te komen dat je net zo goed kon gaan voetballen met de prijzige aankoop!. de meeste drivers die je erbij krijgt zijn 32 bit en dus niet de voorgeschreven 64 (er staat windows 7 64 bit op geinstalleerd) bijna geen enkel programma zal of gaat 64 bit ondersteunen binnen nu en 2 millenia, onpraktisch dus. in mijn opinie is dit allemaal te wijten aan het feit dat windows 7 zo wankel als een 3 potige stoel is en volledig onbetrouwbaar, zelfs vista was nog stabieler toen deze uitkwam. laat je niet beinvloeden voor mijn comment dit is wat IK er van ondervonden heb, desondanks alles vind ik de aankoop toch verantwoord, windows 7 kan in de toekomst altijd nog upgrades krijgen waardoor deze normaal en stabiel loopt zonder om de halve seconde te crashen omdat men een keer met de muis over het scherm gaat. hopelijk was deze comment informatief genoeg en hopelijk ben ik de enige met deze laptop die als je alles nagaat het verstand van een pinda heeft in tegenstelling tot wat het zou moeten zijn.

Heb jij ook een Asus G72GX-TY021Z?

Volgens mij kan je alle Asus Notebooks recoveren door tijdens het opstarten de F9 toets indrukken.
Als je het product nog maar recent hebt, en je hebt niet alle oorzaken van de problemen achterhaald, is het dan wel verstandig om nu al een recentie te schrijven?

Windows 7 hoort niet zomaar en zovaak te crashen. Misschien is de laptop defect. Ik zou dat eerst achterhalen voordat ik een recentie schrijf.
Windows 7 heb ik nu op twee machines draaien. De ene, een Netbook (dus W7 32 bits), draait hij nu op sinds een week nadat W7 uitkwam en wordt veel gebruikt. Weliswaar met alleen standaard applicaties (IE8, Thunderbird en Office), maar tot nog toe NUL crashes gehad.
Op de andere machine een laptop (W7 64 bits) draait hij nu sinds een kleine maand op. Naast bovengenoemde applicaties (alleen Outlook i.p.v. Thunderbird) wordt die machine ook veel gebruikt in combinatie met Nokia Suite, Photoshop CS4, LightRoom, Nikon software, enz. Ook daar nog NUL crashes.

Als ik zo lees op T.Net dan ben ik niet uniek in mijn ervaring. Dus waar het gebash richting W7 vandaan komt is mij een vraag.

Ooit had ik wel eens een nieuwe computer gekocht die ook allerlei fouten gaf met de installatie (was op het eind van XP-periode, want er zat een Vista voucher bij de computer). Soms moest ik wel drie keer opnieuw installeren voordat het er door kwam. Je geeft op dat moment alles de schuld - de dvd-speler, het brakke MS-systeem, software die niet klopt, enz. - want je hebt per slot van rekening net een nieuwe machine, dus die is goed!! Uit eindelijk bleek ik in de 0,000001%-categorie te vallen van mensen die een reepje uitgeleverd had gekregen die ergens een klein reproductiefoutje maakte.
Wat wil ik zeggen: wees voorzichtig met je overhaaste conclusies en zoek het eerst goed uit en schrijf dan een vlammende review.

Asus levert door de bank genomen goede producten af. Sotwarematig laten ze imo nog wel eens een steekje vallen, maar dat lossen ze wel weer op door zeer geregeld up-dates uit te brengen. Ik was een enorme Asus-fan, maar door die steekjes die zo links en rechts laten vallen is "mijn vriendschap" wel wat bekoeld. Doet er niet aan af dat het nog steeds een van de topmerken is. In dit verhaal hoort ook jouw ervaring met 32-bits drivers. Onvergeeflijk in mijn ogen, fouten die gewoon niet voor mogen komen. Maar dat ze de komende 2 millenia niet uitgebracht zullen worden, durf ik ten stelligste te betwijfelen. Waarop baseer je zo een uitspraak? En daar dan weer W7 aan koppelen :?

Ik zou nog een nachtje geslapen hebben voordat ik deze review wereldkundig had gemaakt, of beter ik zou er eerst wat meer onderbouwing bij gezocht hebben.

Het is maar een overweging.
6 Gigabyte aan memory en niet begrijpen waarom er Windows 7 64-bit op staat.

Goed bezig.

Laat ik dan maar helpen, 32 bits edities kunnen maximaal 4 Gb aan geheugen adresseren (hier valt het video geheugen ook onder dus heb je 1 Gb video geheugen dan is er nog maar 3 Gb aan systeemgeheugen te adresseren).

Verder draait al maanden W7 op mijn G2S. Eerst de RC 32 bit en nu twee maanden de 64 bit versie. Werkt uitstekend. 64 bit driver support is optimaal dus ik zie het probleem niet zo.

Dit is ook eigenlijk geen review. Ik zeg weg ermee met deze onzin.

[Reactie gewijzigd door nl2dav op 25 januari 2010 00:13]

De reviewer kan het internet starten....? 8)7

Maar even serieus, het is de modem die een verbinding met het internet maakt en dat staat los van deze laptop.

Het vastlopen ligt ook niet aan Windows7, maar eerder in iets als een stukke HDD, geheugen of processor.

Jammer dat dit geen review is maar een vervelende ervaring waarop de gebruiker niet heeft onderzocht wat de kern van het probleem is.
Een beetje tweaker installeert zijn laptop altijd opnieuw. Niet opnieuw installeren is echt voor diegenen die het echt niet begrijpen of echt geen geld hebben om iemand te betalen die dat kan doen. Met die shitload van tegenwoordig erop kun je nog beter een 75 euro minder kostende laptop kopen en deze dan opnieuw laten installeren. Heb je meer snelheid.

En nee dvd's zitten nooit bij de laptop, andere merken ook niet. Omdat deze een Systembuilder OEM disk heeft gebruikt.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 2 maart 2010 18:31]