Denon AVR-X4300H Zwart - Reviews

Specificaties 9.2-kanaals met 125W versterker en 8x HDMI - Bekijk alle specificaties

Denon AVR-X4300H Zwart Review

HobbyklusNewbie 4 oktober 2017, 431 views Product gekocht

Denon AVR-X4300H Zwart

Heel mooie receiver, ter vervanging van mijn oude Pioneer AX3i. Super veel functies!

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheden
  • Bouwkwaliteit
  • Audyssey!

Minpunten

• (te) veel SW updates
  • Wordt erg warm als ECO mode uitgeschakeld is

Geluidskwaliteit Score: 5
Enorm veel functies. Wat ik met name erg handig vind is dat je per ingang een versterking/verzwakking in kunt stellen. Dat was de grootste makke van mijn oude receiver, daar had je een behoorlijk volume verschil bij wisselen tussen bv tuner en TV.

Binnen 1 week 2 SW updates (na de gebruikelijke update bij de eerste keer aansluiten) vind ik wel erg veel. Het is fijn dat alles up to date gehouden wordt, maar dit geeft ook het gevoel dat het product nog niet helemaal klaar is. Ook vanwege het feit dat er 1 keer na inschakelen geen geluid hoorbaar was. Alleen na nog een keer uit- en aanzetten deed hij het weer goed. Ander puntje was dat ik de eerste 2 dagen regelmatig rood-wit-geel beeld had van de Amino A140 TV ontvanger. Het was telkens op te lossen door de HDMI kabel los te nemen en weer in te steken. Een andere HDMI kabel loste het niet op. Na het resetten van de Amino heb ik het nu al een dag of 4 niet meer gezien. Hopelijk blijft dat zo. Voorheen zat de Amino rechtstreeks op de TV aangesloten en heb ik dit probleem nooit gehad.

Qua geluidskwaliteit vind ik hem echt top! Ik had met mijn oude Pioneer al niks te klagen, maar deze vind ik nog beter. Wel pas na het inregelen met de Audyssey microfoon.

Ik heb hem pas een week en ben tot nu toe dik tevreden, hopelijk blijft het SW bug monster verder achterwege ;)

Heb jij ook een Denon AVR-X4300H Zwart?