×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Radiogestuurde muis en 380dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Ergo Review

freakstar 3 oktober 2017, 244 views

Logitech MX Ergo (Product gekocht)

Uitstekende trackball waar een fervent muisgebruiker snel aan gewend kan raken!

Pluspunten

• Antislip onderkant
  • Verschillende posities
  • Instellmogelijkheden
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Aansluiting is micro-USB

Ik ben linkshandig en heb mij ooit ook aangeleerd met links te muizen. Hierdoor is het aanbod muizen waaruit ik kan kiezen redelijk beperkt.

Doordat ik op veel verschillende plekken zit kan ik mij met rechts gelukkig ook prima redden, maar de voorkeur gaat dan wel uit naar een ongevormde symmetrische muis.

Dankzij een post op het forum ben ik toch eens naar een trackball gaan kijken, en dan wel deze Logitech MX Ergo. Nog maar net uit maar via Logitech in twee dagen in huis, dat begint al goed!

Na uitpakken is trackball snel actief. Software van Logitech binnengehaald en ge´nstalleerd, ontvangertje erin en het werkt!

In de software kun je de werking van de diverse knoppen aanpassen naar wens. Niet heel veel keuze, maar in mijn ogen voldoende.

Als vrij snel kreeg ik een popup dat de software ontdekt had dat ik twee Logitech ontvangers heb aangesloten en of ik dit wil samenvoegen om zo USB poorten te besparen. Dat is met twee klikken ook geregeld! :Y)

De trackball kan in twee standen, 0 en 20 graden. Fijn voor wat afwisseling, ik merk als snel dat 20 graden voor mij het beste bevalt.

Al met al een erg fijn apparaat wat mij hopelijk door de afwisseling kan helpen geen RSI op te lopen. Ik gebruik nu dus zowel mijn "gewone" muis als de trackball afwisselend.

Heb jij ook een Logitech MX Ergo?