Philips 32PFS6402 Zilver Review

Harmani 3 oktober 2017, laatste update op 25 oktober 2017, 386 views

Philips 32PFS6402 Zilver (Product gekocht)

Pluspunten

• Android TV 5.1.1
  • Ambilight als je er om geeft
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Goede beeldkwaliteit
  • Bediening smart TV soepel en snel
  • KODI direct op de TV (720p)

Minpunten

• CI+ module steekt erg ver uit, bijna langs het scherm
  • AB niet ergonomisch, volume zit te laag en je voelt niet blindelings wat de voorkant is
  • Beeld intensiteit niet goed aan te passen

Relatief kleine TV met veel mogelijkheden en goede beeldkwaliteit. Voor ons ideaal voor op de slaapkamer. Voor zo ver ik kon vinden de eerste 32" voorzien van Android TV (5.1.1). Het smart TV gedeelte werkt erg soepel en de bediening is vlot. Wel een paar keer problemen gehad met NPO en RTLXL die niet willen starten (grijs scherm). TV even van de stroom afhalen lost dit op, want daarna start het hele Android Smart TV gedeelte opnieuw op. Verder werken alle gangbare apps (Netflix, spotify) goed en vlot.

Mijn gok is dat de apps die draaien op Android TV veel langer ondersteund zullen blijven dan bij bijvoorbeeld Samsung (Tizen) of LG (WebOS), omdat het niet merk gebonden is.

Ambilight is een leuke toevoeging, maar in ons geval niet omdat de TV midden in de kamer aan het plafond hangt.

Nadelen:
Het beeld is scherp en helder, maar té scherp aan de ogen in een donkere slaapkamer. Dit kan niet goed verminderd worden. Je kunt de beeld helderheid wel aanpassen, maar dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit/contrast.

De TV moet altijd op standby blijven staan. Als je de stroom eraf haalt duurt het opstarten erg lang.

edit: Android TV versie 6 nog niet beschikbaar, tot nu toe 5.1.1

edit 23-10-17, Kodi:
Ik ben nog steeds best onder de indruk van deze TV, en dan met name het Android TV gedeelte. Ik heb er wat meer mee geprutst en het is wel héél relaxed dat je Kodi rechtstreeks op de TV kunt installeren (gewoon vanuit de Play Store). Geen losse media player oid meer nodig! Op het eerste gezicht kan ik alle doorsnee videoformaten zonder horten of stoten vanaf mijn NAS afspelen. In ieder geval MKV/H264/1080p. De interface van Kodi draait op 720p. Ik weet niet zeker of video 's wel 1080p worden weergegeven.

Heb jij ook een Philips 32PFS6402 Zilver?

Hoi Harmani,

Bedankt voor je review! Voor mij was het ook een reden van aanschaf dat dit een van de weinige 'high-end' 32 inch tv's op de markt is.

Wat ik wel apart vind is dat er blijkbaar veel verschil zit in de werking tussen verschillende toestellen. Ik ondervind namelijk enorm veel problemen met het smart platform (zie ook mijn review), wat dus verklaart waarom ik zo uitkijk naar een update naar Android TV 6.0 die hopelijk stabieler werkt. Echter zit mijn toestel nog op Android TV 5.1, en op de Philips website zie ik ook nog geen update beschikbaar. Kun je mij vertellen hoe jij aan versie 6 komt?
Sorry, ik heb het even nagekeken en heb me vergist. Hij draait nog op versie 5.1.1 (Build LMY28N). Bij het installeren van de TV was er een grote update beschikbaar. Omdat ik ergens had gelezen dat versie 6 beschikbaar was ging ik hier blindelings vanuit.

Dat neemt niet weg dat ik de interface als erg vlot en soepel ervaar... Youtube, Netflix, Spotify, RTLXL, NPO werken allemaal naar behoren. Enige is dat ik bij de laatste 2 genoemden nooit thumbnails te zien krijg.

Heb je al eens geprobeerde de stroom een tijdje te onderbreken? Of eventueel een factory reset?
Ah, kan gebeuren...

Er gaan geruchten rond op het Philips support forum (blijkbaar door Philips geverifieerd op de IFA) dat dit model tv Android TV versie 6 volledig overslaat en de upgrade naar versie 7 krijgt. Dat zou nog eens mooi zijn :)

foutje

[Reactie gewijzigd door Harmani op 7 oktober 2017 10:58]

Hoi Harmani,

Thx voor je review.
Ik heb een vraagje voor je.
Is Crunchyroll (Japanse anime/tekenfilms) ook beschikbaar op deze smart-tv?
En zo ja, doet ie het ook?

mvg :)
Even voor je geprobeerd. Is zo uit de play strore te installeren en werkt perfect!
Oh NICE, thx voor proberen _/-\o_ . In de winkel was de tv namelijk niet verbonden met een netwerk.
(logisch vanwege trollhacks)
Ik lees online dat Android 7 inmiddels voor deze tv uit is. Wat is nu jouw ervaring?
De update komt bij nog niet door. Waar heb je dit gelezen?
Hmm na wat links via links gevolgd te hebben ging het om de 6401 ipv de 6402 ;(

Uiteindelijk kwam ik op deze site terecht: https://toengel.net/phili...oid-tv-7-qm163e-15-209-1/