Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GL62M 7REX-1448NL Review

Compuse 2 oktober 2017, laatste update op 21 oktober 2017, 549 views

MSI GL62M 7REX-1448NL (Product gekocht)

Veel bang voor buck? Lees verder ->

Pluspunten

• Prima voor productiviteit doeleinden
  • Uiteindelijk stil en koel
  • Eet, tot op heden, elk spel op 1080p sowieso t/m Very High
  • Genoeg overclockruimte GPU
  • 3x USB-A 3.0 + 1x USB-C 3.1
  • Mini Displaypoort 1.2 + HDMI 2.0 + RJ45

Minpunten

• Uniformiteit toetsenbord verlichting
  • De Standaard wifi module
  • Kijkhoeken van het scherm

Toch vrij compact voor de ervaren prestaties. Helaas aardig vingerafdruk gevoelig en hierdoor krijgt hij niet echt een premium look die hij, op bepaalde gebieden, zeker verdient.

De behuizing is alsnog een goede combinatie van hard-, en taaiheid. Verwacht daarom ook niet snel slijtage aan het herhaaldelijk vasthouden met een hand en/of toetsenbord-hoek.

Het toetsenbord is stil in aanslagen met amper speling in het geheel. De verlicht is matig waardoor, in het licht, de letters iets moeilijker leesbaar zijn. Uniformiteit is ook niet geheel correct, maar dit komt mede dankzij een mogelijke kijkhoek.

Het scherm is scherp en helder met een betere uniformiteit dan vele schermen. De kijkhoeken(verticaal) zijn zeker benedenmaats maar nam geheel niets af van de gamervaring. Ik ervaar een goede pixelrefresh en geheel geen plaatselijke bleeding met toch aardig diepe kleuren van "ips levels" oftwel TN panelen op z'n best. scherm voelt teven ook aardig stevige en wiebelt amper met het open en dicht klappen.

Na het geautomatiseerd undervolten CPU met (-)120mV, fanspeed zo'n 15% verminderen en de GPU met +100/+250Mhz te overklokken blijft hij stil en verrassend koel. Niet in verhouding met mijn eerdere gt72 4710hq 980m welke veel hoger aanliep qua temps en, na mijn gevoel, hetzelfde of zelfs minder presteerde. De wifi-module heb ik wel vervangen met een AC 8260 waardoor hij met +866Mbps verbonden blijft dan de oorspronkelijke 433Mbps

Meteen enkele dingen mogen "testen"

Cinebench R15 geresulteerde in een score van 725. Witcher 3 (maxed out) met SMAA, hairwork ALL (4xaa) maar zonder motionblur, komt nergens onder de 30fps! Doom4 (maxed out) met zelfs 4x Sharpening en TSSAA 8x blijft meestal boven de 100fps (soms tegen de 160fps met <10ms)) hangen waarbij ik enkele dipjes tegen de 68fps heb waargenomen. Heel vreemd denk ik, terwijl ik echt het TSSAA en de 4xSharpening effect zie alsmede de Texture veranderingen. (edit: rivatuner geeft een verdubbelde waarde aan, dit gaven de ingame-statistieken weer). Temperaturen bleven tegen, of zelfs onder, de 60C CPU en 64C GPU.

Accutijd is niet heel imposant, ik heb eens de melding gekregen dat ik de lader was vergeten, ik kon er iets meer dan één uur en één kwartier Cities Skyline (maxed out) op spelen voordat hij de standaard (toen nog) 10% waarschuwing gaf (oeps)

Buitenom dat het scherm iets diepere zwartwaarden had mogen hebben (Ik ben een 40" 4K 75Hz VA paneel en Amoled gewend) ben ik zeer tevreden met deze aanschaf! :)

Heb jij ook een MSI GL62M 7REX-1448NL?