Nokia N97 Mini Bruin Review
Na mijn HTC Touch Cruise 2009 was het na een jaar tijd voor een nieuw toestel.
Mijn oog was gevallen op de nieuwste Nokia in mijn bestedings gebied:
de Nokia N97 mini
Paar punten uitgelicht:
GPS/ Navigatie
Nokia heeft een paar dagen geleden hun GRATIS navigatie vrijgegeven.
Dit is echt een genot om te gebruiken. Alles werkt prima en de fix van de GPS is super snel.
Zelfs als ik binnezit heeft hij binnen 1 minuut een fix.
Touchscreen/Toetsenbord
Het touchscreen reageert prima en de S60 editie 5 software is prima in gebruik.
Je hebt nergens een stylus voor nodig aangezien al de knoppen in de OS groot genoeg zijn.
Het toestenbord van de N97 typt makkelijk en soepel, het is heel eventjes wennen maar na een tijdje gaat...
Pluspunten
GPS fix, veel sneller als mijn oude HTC Touch Cruise II Snelheid, toestel reageerd zeer snel Degelijk toestel Gratis navigatie !
Minpunten
Verschil van firmware, nokia n97 krijgt eerder updates.
Eindoordeel
Mijn oog was gevallen op de nieuwste Nokia in mijn bestedings gebied:
de Nokia N97 mini
Paar punten uitgelicht:
GPS/ Navigatie
Nokia heeft een paar dagen geleden hun GRATIS navigatie vrijgegeven.
Dit is echt een genot om te gebruiken. Alles werkt prima en de fix van de GPS is super snel.
Zelfs als ik binnezit heeft hij binnen 1 minuut een fix.
Touchscreen/Toetsenbord
Het touchscreen reageert prima en de S60 editie 5 software is prima in gebruik.
Je hebt nergens een stylus voor nodig aangezien al de knoppen in de OS groot genoeg zijn.
Het toestenbord van de N97 typt makkelijk en soepel, het is heel eventjes wennen maar na een tijdje gaat het typen erg makkelijk en snel.
Applicaties
Veel mensen nemen dit toestel niet omdat er zoweinig applicaties voor zouden zijn.
Ik merk dat nokia aan een inhaalslag is begonnen en er verschijnen steeds meer applicaties in de Ovi Store.
Er is dus al een breedt scala aan applicaties beschikbaar.
Mijn mening na een maand gebruik
Ideaal toestel, meer kan ik er niet over zeggen.
Het toestel functioneert prima, regaeert super snel en er zijn al veel handige en leuke applicaties beschikbaar.
Zelf heb ik via PDAir.com een screen protector en een riem tasje besteld.
Het touchscreen blijft met protector nog steeds prima reageren.
Voorheen had ik een HTC, ik merk gewoon dat het Symbian OS veel stabieler is en prima draait.
Het enige nadeel in mijn ogen is nog dat treaded view niet mogelijk is standaard (Heb iSMS aangeschaft dan kan het wel)
Reacties (8)
Heb tot nu toe een HTC Touch gehad maar die begint toch slijtage te vertonen, en hij is rete traag. Accuduur valt me een beetje tegen, 1 dag? Dan heb je zeker veel gespeeld of niet?
Zodra je hem enkel gebruik voor bellen/smsse dan gaat hij inderdaad langer mee.
mobiel gaat inderdaad langer mee als voorheen. (Ik weet niet of dit komt omdat ik er nu minder mee "speel")
Via het bijgeleverde kabeltje ?
Grote updates zijn alleen mogelijk via het bijgeleverde kabeltje en een PC met een besturingssysteem lager dan Windows 7 en 32bit
Anders kan je altijd nog langs een Nokia Service Point gaan, daar doen ze het in 10 min.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/295424/1119217-small.gif?f=community)
:strip_exif()/u/32775/fokker-60x60.gif?f=community)