×

Help Tweakers weer winnen!

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station Review

NickAlanTestpanel 1 oktober 2017, 227 views

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station (Testpanel)

Met het Samsung DeX Station kun je je telefoon omtoveren tot een soort PC. Het DeX Station is geschikt voor de Samsung Galaxy S8, S8+ en de Note 8.

Pluspunten

• Snel
  • Telefoon laadt tegelijkertijd op

Minpunten

• Randapparatuur benodigd (toetsenbord, muis, monitor)

Ik ben een van de 6 Tweakers die de Note 8 in combinatie met het DeX Station mochten testen en er een review van mochten schrijven. Hierbij mijn review over het DeX Station. De review van de Galaxy Note 8 vind je hier.

De aansluitingen die te vinden zijn op de Dex, zijn:
  • 2x USB 2.0
  • 100MB Ethernet
  • HDMI UHD 4k
Om je telefoon te gebruiken met het DeX Station heb je het volgende nodig:
  • Monitor
  • Toetsenbord
  • Muis
Je zet de telefoon in de DeX, en binnen enkele seconde kun je je telefoon als een soort PC gebruiken! DeX maakt het heel makkelijk om aan documenten te werken of een presentatie af te maken op een groot scherm.

Zodra je telefoon gekoppeld is aan de DeX, gaat je scherm op zwart en moet je gebruikmaken van een muis en toetsenbord. Hiervoor is DeX niet zo handig, als je geen extra set toetsenbord en muis hebt. Het kan wel handig zijn als je een vaste werkplek hebt waar je je telefoon zo aan kunt koppelen. Wat ook een voordeel is, is dat je telefoon gelijk oplaadt. De DeX is geen snellader, dus je telefoon laadt langzamer op.

De DeX is een leuke toevoeging voor de persoon die graag thuis aan een vaste werkplek verder werkt aan bijvoorbeeld documenten op zijn/haar telefoon.
Voor deze persoon vind ik het de prijs wel waard.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station?