Specificaties Rad. HD5850 (765MHz), 1GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI R5850-PM2D1G-OC Review

Joohan 21 januari 2010, laatste update op 22 januari 2010, 2.046 views

MSI R5850-PM2D1G-OC

Pluspunten

• Koel
  • Soepele (software-) tool voor diagnose, overklokken
  • DVI --> Dsub werkt uitstekend

Minpunten

• Nog geen enkel puntje

Drivers en compatibiliteit Score: 5
SInds 19 januari draait deze stock-OC kaart in mijn nieuwe systeem. Met de MSI Afterburner Software geinstalleerd (op basis Riva Tuner) valt de soepele verstelbaarheid van alle kloksnelheden op. Op de 765 Mhz (stock) snelheid gaat het geluid op in de kast (Antec 300) met 4 ventilatoren.

De temperatuur blijft bij normaal gebruik steken op 31 graden.
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om de Prestatie index van Windows 7 te bepalen ,maar het systeem weigert op dit moment de indexering af te ronden.

Na dit akkefietje zal ik de kaart tegen de grens aan duwen. }>

Aangezien dit mijn eerste, korte, review is zal ik hem binnen een paar dagen updaten en finetunen.

Heb jij ook een MSI R5850-PM2D1G-OC?

Waar had je hem besteld? Ik zie dat de beschikbaarheid van de OC versie niet echt hoog is.
Ben ook erg benieuwd naar de update...
Ben namelijk ook van plan een 5850 OF 5870 aan te schaffen..
Als blijkt dat het overclock potentieel van deze kaart goed is te noemen, dan zal mijn keuze wat makkelijker zijn !

[Reactie gewijzigd door BruceAllMikety op 16 maart 2010 11:30]

zal ik hem binnen een paar dagen updaten en finetunen..
waar blijft de update :?

[Reactie gewijzigd door Fern op 6 februari 2010 23:44]

"Wat me opviel aan de doos, was dat ik nergens kan ontdekken dat ik een OC -versie heb, behalve op 2 kleine aanvullingen met OC op de doos. Ik dacht in eerste instantie dat ik de verkeerde doos had meegekregen."
Ik had dit andersom, ik had de normale besteld voor 250 en kreeg de OC versie toe gestuurd die op dat moment 300 euro was :D
Ontdekte het pas na 1 week toen ik alle dozen e.d. opruimde
Ben inmiddels niet zo benieuwd meer naar wanneer de update van deze review komt, maar eerder wanneer de voorraad status boven 0 komt.
Wacht al sinds 15 april op deze videokaart. ;(
De update blijft een klein beetje uit omdat de videokaart de oorzaak is van de weigerende Prestatie index van Windows. Ik heb nog steeds geen andere video-kaart ontvangen... :|
Voorraad status is een drama bij deze videokaart helaas, had hem op 15-04-2010 besteld, (heb meerdere winkels gemaild om te vragen naar voorraad) op 03-06-2010 heb ik maar een 5870 van Club3D besteld want het duurde me te lang (7 weken) en had inmiddels weer loon binnen :D.

Succes met het wachten op je andere videokaart. ;)