×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties 55" Ultra HD OLED TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

hupakee 28 september 2017, laatste update op 28 september 2017, 681 views

LG OLED55C7V Zwart (Product gekocht)

Hupakee.... een televisie van formaat! 55 inch puur zwart in een glazen lijstje, een simpele maar stevige voet en een aller aardigst geluid. En wanneer je haar aanzet, want wat mooi is, is een "zij," spatten de kleuren en contouren van het scherm.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Design
  • installatie
  • bediening
  • menu & web OS
  • geluid
  • afstandbediening

Minpunten

• synchronisatie KPN setup box
  • Youtube niet altijd stabiel
  • weerspiegeling lampen
  • kinderslot opties

Ik ben Hupakee, 41 jaar oud en vader van 2 kinderen (nu 3 & 6). En met een BTW voordeel heb ik deze LG C7 eindelijk kunnen kopen.

De afgelopen 5 jaar was ik de trotse bezitter van een Plasma. Daarvoor Philips en Samsung. Maar sinds de introductie van 4k bij het grote publiek en de vele beurs bezoeken op de IFA, wist ik het zeker..... we gaan de 7 jaar (gemiddelde levensduur TV) niet halen.

Na een oriŽntatie van ruim 2 jaar en de vele reviews op Tweakers, bleek OLED de beste keuze.
En met de komst van andere merken met OLED technologie, was die keuze er ook.

Maar na alle dealershows, beurzen en events af te hebben gelopen. Kwam ik al snel op een LG uit.
(wie op de IFA is geweest begrijp dat)
LG is het bedrijf wat de OLED schermen fabriceert en heeft met het WEB OS een fantastische feature in handen.
Lg moest het worden, besteld en 2 dagen later stondt ze in de huiskamer..... "jemig is ze niet wat groot ?!", maar een klein half uur later zaten we op de bank.

Dezelfde avond heb ik mijn Netflix geŁpgrade naar 4k en ik heb zelden zoveel op Youtube naar GoPro filmpjes zitten kijken. Het beeld is werkelijk weergaloos en het gemak waar je mee door de menu’s heen danst is, alsof ik mijn Nokia 3210 inruil voor een Iphone. Het klopt, het werkt en voegt ook daadwerkelijk wat toe.

Helaas snapt mijn zoon van 6 dit ook en is er een wereld voor hem geopend, welke ik liever nog even gesloten had gehouden. Ook is het instellen van wat kinderslot zaken nog niet gelukt. Ik moet bekennen dat ik de beveiliging nog niet helemaal onder controle heb, want tja ik blijf een man die alles zonder handleiding installeert en daar staat nou net de standaard code in en deze is nodig om wat instellingen aan te passen. Maar op het eerste gezicht lijkt het kinderslot principe en de daarbij behorende hedendaagse eisen niet erg toegankelijk…

Een ander nadeel is dat alles, maar dan ook alles te zien op de perfect zwarte beeldbuis. Ik heb nog even geprobeerd om mijn vriendin aan de andere kant van de bank te plaatsen. (niet dat ze zo zwaar is, maar we zijn wat autistisch als het gaat om plekjes aan tafel, de bank en het bed), maar helaas moet ik nu het HUE lampje uitzetten omdat deze weerspiegelt in het scherm, als deze donker wordt.

@HUE, hoe moet ik dit lampje automatisch laten dimmen als de TV aan gaat?

De remote is geweldig, met een soort van WI U achtige manier van bedienen zweef je door de menu’s. Wel is Youtube een paar keer vast gelopen bij het trost presenteren van wat 4k content van GO Pro voor de visite, maar na het herstarten van de router was dat verholpen.

En het kunnen bedienen van de KPN setup box met 1 afstandsbediening is nog niet gelukt. Ik moet via de site iets activeren, maar die moeite heb ik nog niet genomen. Update volgt hiervoor..

Het was wel even schrikken (lees: mijn vriendin schrok) toen de doos binnen kwam, maar het uitpakken (wat we samen hebben gedaan omdat je hem toch wel met zijn twee moet neerzetten) heeft ertoe geleid dat we een nieuwe TV meubel gaan kopen (EINDELIJK!!) en ik de TV “mag” ophangen.

Want deze televisie verdient naast de vele awards voor beste beeld, mooiste beeld, diepste zwart, hoogste kleur intensiteit ook de titel wanddecoratie.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?

Mooie review en ik herken de ervaring, ook van de Hue lampen en het drama met de KPN box.

Ik heb het opgelost met een Logitech Harmony Elite, kost een paar centen maar daar kun je ook het gewenste schema in programmeren voor de Hue lampen als je een scenario kiest.
pricewatch: Logitech Harmony Elite

edit: kleine aanvulling, de Harmony mist dan weer het airmouse voordeel van de LG afstandsbediening.

[Reactie gewijzigd door renelis op 29 september 2017 10:06]

Goeie renelis, dank je wel :-)