Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Honor 8 Zwart Review

renevanklaveren 27 september 2017, 334 views

Honor 8 Zwart (Product gekregen)

Super fijne telefoon, dat voorop. Maar wel kleine kanttekeningen...

Pluspunten

• Goed afleesbaar scherm
  • Dual sim
  • Stabiele snelle software
  • Esthetisch prachtig toestel

Minpunten

• Batterijduur bij intensiever gebruik
  • Zwarte lak metalen behuizing
  • Geen combi dual-sim en micro-sd
  • USB-c is (nog) niet ideaal

Batterijduur:

De batterij bij normaal (dualsim) gebruik vind ik persoonlijk onder de maat. De veel goedkopere Huawei P9 lite doet minstens twee keer zolang met dezelfde batterijcapaciteit. Dit zal ongetwijfeld voortkomen uit het feit dat de honor meer spierkracht heeft, maar vind het verschil dermate groot dat ik het wel als een minpunt ervaar. Wel is het zo dat het gebruik van dualsim ook extra energie vreet. Een vriend gebruikt de honor met een enkele kaart, en deze haalt merkbaar meer uren uit een volle batterij.

Lak van metalen behuizing:

Ondanks de geweldige looks van dit toestel heb ik toch wat aan te merken waar ik me echt heel erg aan stoor. Vanaf dag 1 heb ik Spigen hoes om de telefoon zitten, en ben ik verschrikkelijk zuinig op deze telefoon. Toch zijn zo'n beetje de complete zijkanten voorzien van kale plekken. Dit zou naar mijn inzien niet mogen gebeuren bij zo'n toestel, en helemaal niet als er netjes 24/7 een kwalitatief goede hoes omheen zit.

USB-c

Hartstikke leuk; er zit USB-c op... Inderdaad, je kan de connector niet meer verkeerd om proberen te plaatsen. Maar daar stopt voor mij het voordeel eigenlijk wel mee in praktisch opzicht. Niemand, inclusief ikzelf heeft verder USB-c producten. Dus even bij iemand anders aan de lader/batterypack zetten gaat dus gewoon niet tenzij je overal je kabeltje mee naartoe neemt.

Ondanks bovengenoemde items zou ik dit toestel toch zeker aanraden. Mbt de lak aan de zijkanten denk ik dat ik een maandagmorgen/vrijdagmiddag product heb, of het komt juist door de 'kwalitatief goede' Spigen hoes. Want ik heb er nog niemand anders over gehoord.
Heb altijd Samsung gehad in het verleden met een enkel uitstapje naar HTC Desire 516. Daarna weer heel snel naar Samsung omdat de HTC echt een regelrechte ramp was. Dit was mijn eerste uitstapje weer na enige tijd, en ben er zeer over te spreken. Durf zelfs te zeggen dat de volgende weer een Huawei/Honor gaat worden. Je krijgt veel meer voor je geld.

Heb jij ook een Honor 8 Zwart?