Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 20,3MP • Ultra HD filmen • 60x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Nikon Coolpix B700 Zwart Review

NICKYIINewbie 26 september 2017, laatste update op 27 september 2017, 1.027 views Product gekocht

Nikon Coolpix B700 Zwart

Na een zeer uitgebreid internetonderzoek tussen enerzijds de Canon SX60HS powerschot en de Coolpix B700 heb ik definitief gekozen voor de coolpix. Waarom? De Coolpix steekt met kop en schouders boven de Canon uit. De betere prestaties deden me uiteindelijk kiezen voor de Coolpix.

Pluspunten

• Raw en Jpeg
  • Grote en degelijke zoom
  • Lange batterijduur
  • intelligente instellingen
  • duidelijk menu , zonder teveel toeters en bellen.
  • Goeie Macro foto's.
  • Ligt heel goed in de hand , niet te zwaar.
  • Wiffi en I phone bediening

Minpunten

• Voelt wat plastiekerig aan
  • RAW format niet compatibel met Lr5 en Cs6
  • Conversies moeten gemaakt worden met DNG omzetter.
  • Bij snel bewegende voorwerpen slechte autofocus.

Snelheid en automatiek Score: 2
Batterijduur Score: 4
NA het lezen van alle goede kritieken toch maar gekozen voor dit toestel. Mijn enthousiasme zou al snel overslaan in ergernis. Te beginnen met het RAW formaat NEF. Dit wordt niet ondersteund door LR5 of CS6. Actieve sportfoto's nemen met dit toestel is helaas niet mogelijk.Het beste resultaat behaal je in Jpeg en de voorgeprogrammeerde instellingen. De ruis bij hogere ISO en donkere opnames is aanvaardbaar, maar zeker niet goed te noemen. Ik ben een beetje teleurgesteld in Nikon. Ik besef dat dit maar een gewone Bridge camera is , maar had , gelet op de prestaties van de concurrenten zoals Canon en Panasonic en zelfs Sony die geen RAW formaat heeft, iets betere resultaten verwacht. Neen helaas voor mij is dit geen aanrader .

Heb jij ook een Nikon Coolpix B700 Zwart?