ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0 Review

thomskipsp 20 januari 2010, laatste update op 20 januari 2010, 895 views

ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0

Pluspunten

• AGP Ún PCIE
  • DDR Ún DDR2

Minpunten

• Pcie alleen op x4.
  • Overclocken is beperkt.

Layout Score: 4
Ik heb dit board gekocht als navolgeling van een Foxconn p4m800MB RS2H. Dit omdat die mijn pas gekochte Pentium Dual Core E6300 niet ondersteunde. Wat ik allereerst mooi vind aan dit board is de AGP, en PCIE(helaas alleen x4). Ook DDR en DDR2 kunnen erin geplaatst worden. Dit is handig voor mensen die nog wat oude onderdelen hebben liggen.

Al vanaf het installeren was het een zeer goed board, nog geen problemen gehad verder. Ik ben uiteraard nu bezig met de limieten aan het opzoeken, CPU overclocken is hierbij het onderwerp. Dit kan helaas maar in beperkte mate. Je kunt alleen de FSB instellen. Dus niet het voltage, etc. De drivers die bij dit board zijn gelevert zijn uitstekend, werken ook op Windows 7 Professional 64bits, wat natuurlijk erg mooi is. Ik speel dus met een E6300, XFX HD4650 (agp, jaja) dit zorgt voor zeer goede game-prestaties. Ik vind het verder een zeer goed, mooi board, zeker voor zijn prijs. Ik noem dit een aanrader!

• XFX HD4650 AGP
  • Kingston Valueram @ 533, 3gig.
  • 500 Hdd SATA
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een ASRock 4CoreDual-SATA2 R2.0?

Karige review, wat zat er allemaal bij het bord, hoe ging de installatie etc. Heb je nog foto's van het bord, de uitrusting of het bord in de computer?
Ik heb deze mobo ook al enige tijd, en sinds een paar maanden ben ik overgestapen naar een ATI 4890.
Had voorheen een 7800GS AGP, en dit is een wereld van verschil ondankt hij zelfs @ PCIE 4x draait.

Installatie ging vrij gemakkelijk, voor nieuwere videokaarten zou je eerst je BIOS moeten updaten, dan kan je terug vinden op de ASROCK page, of pctreiber.

Overclocke is idd beperkt, maar geen groot gemis, Mijn E6600 draait op 2.65, FSB @ 294, met geheugen op 1:1 (gaat vanzelf) als je je geheugen @ 333 zet kan die nogal wat instabiel zijn.
Dat ligt aan dit bord heb ik vernomen uit ervaringen.

Kortom goede budget bord, niks op aan te merken
HELP! Ik heb dit mobo, alleen ik kan in de BIOS de RPM van fans niet veranderen :S