×

Help Tweakers weer winnen!

iWalk Chic 10,000mAh Powerbank Navy Review

UltraWalnut 25 september 2017, 109 views

iWalk Chic 10,000mAh Powerbank Navy (Product gekocht)

Genoeg capaciteit, 2 usb poorten, maar wel nog USB Type A.

Pluspunten

• voelt sterk aan
  • blijft koel tidjens laden)
  • 2 apparaten tegelijk
  • 1 usb poort is Quick Charge
  • reversible usb ports (zie volledige review)

Minpunten

• zwaar

Je vraagt je misschien af: Wie gaat er nou een uitgebreide review schrijven van een simpele powerbank? Nou, deze powerbank is toch wel wat anders.

In de doos

In de doos zit netjes de powerbank ingepakt. Wat er nog meer bij zit is een handleiding in het Chinees en Engels, en een USB type-A kabeltje van 25 cm. Op de achterkant van de verpakking staat dat er 'Reversible Dual USB Ports'op zitten. Dit is zeker waar, maar toch apart. Er zitten namelijk gewoon 2 USB type-A female connectors op. Maar toch is de opening zo groot dat je via 2 kanten je kabel erin kan pluggen.

Uiterlijk

Dit is misschien wel de grootste reden waarom ik deze powerbank heb gekozen boven andere 10.000 mAh powerbanks. Deze is nagenoeg even groot als mijn Huawei P10 Plus. Hij is ietsje dikker, maar het gaat om maar 5 mm.
De powerbank heeft 2 usb poorten om andere telefoons op te laden, en ééntje om zichzelf op te laden. Er zitten blauwe LED's aan de zijkant die laten zien hoeveel er batterij er nog over is. De bouwkwaliteit ziet er bovengemiddeld goed uit, met geen enkele andere openingen behalve de usb poorten natuurlijk.
Het enige waar ik de eerste keer gebruiken mee in de war raakte, is dat de USB-poorten aan de onderkant zitten in plaats van aan de bovenkant. Maar na 3 keer gebruiken was het al helemaal gewend. Het laatste wat mij tot nu toe is opgevallen is het gewicht. De powerbank ziet er niet heel zwaar uit, maar dat valt vies tegen. De powerbank weegt namelijk meer als 200 gram.

Capaciteit

Dit hoofdstuk is volgens mij wel erg straight-to-the-point.
De capaciteit is 10.000 mAh, oftewel 37 Wh.
Dit moet genoeg zijn om de meeste smartphones 2-4 keer op te laden.

Laden

Dit is voor mij het allerbelangrijkste. Een powerbank is namelijk bedoeld om je telefoon snel te voorzien van extra procentjes batterij. Ik heb gelezen dat mijn Huawei P10 Plus alleen met de bijgeleverde snellader snel kan opladen. Maar als ik mijn smartphone verbindt met de powerbank is het ongeveer 90% van de snelheid. De capaciteit van mijn mobiel is 3750 mAh.
Stopcontact + snellader = 51% in 30 minuten
Powerbank = 45% in 30 minuten
Het opladen van de powerbank zelf gaat ook redelijk vlot. Het is misschien niet helemaal eerlijk omdat ik (en waarschijnlijk ook niemand anders) 2 powerbanks heeft liggen met een capaciteit van 10.000 mAh. Het opladen duurt ongeveer 5 uur, dan is het van 0-100%.

Als je een grote powerbank zoekt die apparaten snel oplaadt is deze er zeker één die je kan overwegen.

Heb jij ook een iWalk Chic 10,000mAh Powerbank Navy?