Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,2" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5X 32GB Wit Review

w0ut3rb0dd3 25 september 2017, 225 views

LG Nexus 5X 32GB Wit (Product gekocht)

Dit is een prima product voor een aardige prijs omschrijft deze telefoon eigenlijk perfect. Alhoewel ik me steeds vaker en steeds meer erger aan de telefoon, is de prijs/kwaliteit best aardig

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Snel met updates
  • Vingerafdruk
  • Android op z'n best

Minpunten

• Camera
  • Traag, traag, traaag
  • Vingerafdruk
  • Accu

Heb hiervoor een Nexus 5 gehad waar ik zeer, maar dan ook zeer tevreden over ben. Nadat mijn abonnement ten einde was dacht ik, ik kies safe en kies de 5X. Toentertijd voor een zacht prijsje van 243,- kunnen kopen wat natuurlijk geen fluit is. Het heeft de naam en de faam en voor deze prijs kan het alleen maar meevallen, toch? Toch? TOCH? Neen. Elke dag erger ik me steeds meer aan de telefoon en twijfel ook steeds meer aan de betrouwbaarheid. Het is namelijk al m'n 4e Nexus 5X in 2 jaar.
De eerste die ik kocht, nieuw in doos geseald en je kent het wel. Start m op, stel het in aandd its gone. De telefoon blijkt corrupt en kan niks meer doen. Winkel gebeld geen probleem alles prima en weer een nieuwe thuis. Start m op, stel het in annndd hij werkt?! ja hij doet het!?

De telefoon werkt aardig goed en snel. De vingerscanner doet het echt razend snel het scherm ziet er in mijn belevenis goed uit. Scherp en helder zoals het hoort. Gewoon lekker clean Android zonder poespas en gekke apps die je niet gebruikt. Hoewel ik Google play Books en Films er gelijk af heb gegooid. Alles is echt gemakkelijk in te stellen en is vertrouwd en fijn. Ligt lekker in de hand en de achterkant heeft echt een fijn gripje. Ga je foto's maken is het wel een ander verhaal. De software is traag en de autofocus werkt echt dramaaatich. In tegenstelling tot de 5 duurt het echt een eeuwigheid voor je een foto kan maken en is de hond er al vandoor en het mooie vogeltje wat je wilde schieten allang en breed gevlogen.

Een half jaar later

De vingerscanner reageert niet meer soepel en moet hem vaak met code unlocken.

Een jaar later

De telefoon doet het plots niet meer, kan helemaal niks doen. Als je het scherm aandoet dan tikt hij alles vanzelf aan en plots doet het touchscreen niks meer.
Tot op heden geen idee wat er mee is maar heb voor het gemak een nieuwe gekocht, duur zijn ze niet en het is toch wel een fijn telefoontje.

Zo nu en dan unlock je de telefoon en kan je niet typen of er verschijnt geen toetsenbord. Maar ach, kleinigheidjes houd je toch.

Heb jij ook een LG Nexus 5X 32GB Wit?

Meer advertenties

apart, traagtraagtraag en dan toch zelfde kopen?
Ik heb geen issue met mijn 5x, niet op A7 als A8 oreo. tot nu een van de weinige die oreo update kreeg