LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB Review

rolandvdleeNewbie 28 november 2005, 656 views

LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB

Pluspunten

• • Hij ziet er netjes uit
  • • Hij werkt snel
  • • Hij is redelijk stil
  • • Hij is redelijk compact (voor een 3,5" schijf)

Minpunten

• • Hij heeft een externe voeding
  • • De meegeleverde USB kabel is kort

Mobiliteit Score: 3
Na aankoop van de Lacie Porsche 250GB harde schijf heb ik hem thuis meteen aangesloten. Het viel mij direct op dat de schijf niet veel geluid maakt. Ook de warmte valt goed te doen. De top die ik heb gemeten was 38 graden.

Nadat ik de schijf dus een beetje op mijn laptop had getest ben ik verder gegaan met het proberen van het installeren op verschillende systemen. Hij werkt, zoals ook word gezegt, op alle windows versies vanaf 98SE. Hij werkt ook (gelukkig), op 98SE na, altijd direct met plug-and-play. Ik hoorde van verschillende mensen dat dit apparaat bij verschillende pc's nog wel eens raar wil gaan doen, maar dit heb ik zelf nog niet ondervonden. Na het aansluiten op 10 verschillende systemen lijkt mij dus ook dat dit grote onzin is.

Uiteindelijk vind ik het dus een goede aanrader. Hij werkt snel, stil en ziet er heel netjes en degelijk uit.

Heb jij ook een LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB?

Zelf heb ik er ook 1 deze maand aangeschafd.
tot nu toe bevalt ie mij erg goed
Same here.

Niets te klagen, wordt elke dag gebruikt. Veelal voor opslag van ISO's die ik voor VMware gebruik.

Soms twijfels of ik niet de Firewire had moeten kopen, maar voorals nog mis ik de snelheid te opzichte van de meerprijs van Firewire niet.
Voor geinteresseerden: Ik verkoop deze momenteel voor 129 euro te Mediamarkt Eindhoven.