×

Help Tweakers weer winnen!

iWalk Scorpion X 12000mAh Powerbank Black Review

DamirB 21 september 2017, 234 views

iWalk Scorpion X 12000mAh Powerbank Black (Product gekocht)

De iWalk Scorpion X heeft bijna alles wat ik zoek in een powerbank en is bijna perfect

Pluspunten

• Alle kabels in ge´ntegreerd
  • Kabels netjes weggewerkt
  • 12.000mAh
  • Mooie platte kabels
  • Compact en licht
  • Qualcomm QuickCharge
  • USB Passthrough

Minpunten

• Kan niet elke aansluiting tegelijkertijd gebruiken
  • Behuizing voelt okÚ aan, plastic voelt wat goedkoop maar lijkt wel stevig

De iWalk Scorpion X 12000mAh is mijn nieuwe go-to powerbank ondanks mijn zeer positieve review over de Xiaomi 10.000 welke ik qua uiterlijk en formaat nog steeds prefereer maar de iWalk wint het toch omdat hij precies voldoet aan wat een powerbank in mijn ogen moet zijn.
Wat dat is zal ik in mijn review proberen uit te leggen.

Verpakking

De verpakking ziet er leuk uit, een magnetische deksel en de powerbank ligt goed beschermt.
Op de verpakking vinden we de specificaties van de powerbank, een stevige 12000mAh, een USB kabel om te powerbank op te laden, een USB Type C (jay!) die ook sterk genoeg is om je MacBook op te laden, een Micro USB kabel, en een lightning kabel.
Aan de voorkant vind je nog twee inputs, een Micro USB en een Type .
Het mooiste van dit alles is dat alle kabels weggewerkt zitten in de powerbank, nooit meer extra kabels meenemen.
Verder beschikt de powerbank over Qualcomm QuickCharge 3.0 en 2.0, dit vind ik een must voor elke hoge capaciteit powerbank.
Ook een leuke extra is de USB passthrough, waarmee je de powerbank kan opladen en gelijk je apparaten, in de foto zie je hoe ik de mijn OnePlus 3, een iPhone 5 en een Xiaomi 20000 powerbank oplaad terwijl de iWalk opgeladen word door mijn Xiaomi 10000 alles met de ge´ntegreerde kabel. Briljant.

Gebruik

Op de site staat geadverteerd dat je met de powerbank twee apparaten tegelijkertijd kan opladen, het is je misschien opgevallen dat ik hierboven veel meer apparaten eraan heb gehangen, dit werkt prima, de apparaten laden snel op, hij wordt niet warm en hij blijft ook opladen. Officieel kan dit niet dus doe dit op eigen risico.
De powerbank is 12000 mAh dus wat dat betreft zit het zeker goed, mijn OnePlus 3 laadt hij makkelijk meerdere keren op en ook de iPhone tegelijkertijd opladen was geen probleem.
De powerbank beschikt ook USB Type C, handig voor Type C telefoons maar dit betekend ook dat je je USB Type C laptop hiermee kan opladen, zoals je MacBook.

De powerbank zelf ziet er netjes uit, hij voelt stevig aan maar niet heel premium zoals de xiaomi dat wel doet.
De kabels zijn erg plat en zitten netjes weggewerkt. Ook lijken de kabels erg robuust wat belangrijk is bij een powerbank met de kabels ge´ntegreerd.
Ondanks alle ge´ntegreerde kabels en de extra 2000mAh is de iWalk niet veel groter of zwaarder dan de Xiaomi, en bij de xiaomi moet je ook je kabels meenemen.

Nadelen zijn er helaas ook, de powerbank heeft zijn USB en USB C kabel aan de onderkant, dit betekent dat je je powerbank moet omdraaien als je deze kabels gebruikt, als je dit niet doet buig je je kabel heel erg.

Zoals vast te merken is ben ik erg tevreden over deze powerbank, de ge´ntegreerde kabels zijn fantastisch en als je het eenmaal heb gehad wil je niet meer terug, verder presteert hij ook naar wens en is hij erg compact.
Verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd, ik had graag een iets meer premium aanvoelende behuizing gehad, ook is de plaatsing van de onderste kabels niet ideaal.

Heb jij ook een iWalk Scorpion X 12000mAh Powerbank Black?

USB-C is inderdaad de aansluiting voor de MacBook. Maar hiermee kan je niet je MacBook opladen, die vereist een hoger voltage. De lader van de MacBook daarintegen kan je telefoon wel opladen. Deze schakelt namelijk terug naar 5V

-edit. Of dat echt zo is met de apple lader weet ik niet zeker, maar ik ga er wel een beetje van uit.
Mijn DELL USB-C notebook lader kan namelijk ook mn Lumia opladen. Controleer voor de zekerheid de achterkant van de adapter om zeker te weten dat deze 5V kan leveren.

[Reactie gewijzigd door FordDriver op 21 september 2017 19:01]