Specificaties 1,5TB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

WD Green WD15EADS, 1,5TB Review

Lightmanone1984 19 januari 2010, laatste update op 15 augustus 2011, 1.081 views

WD Green WD15EADS, 1,5TB

Pluspunten

• Stil
  • Werkt goed (als het t doet)

Minpunten

• Na 6 maanden kapot
  • Wordt erg warm (zou kunnen zijn dat het daarom kapot ging)

Ik heb deze schijf gekocht in april 2009. Harde schijf in de PC, low-level format duurde 6 uur. Wat redelijk is voor een schijf van 1,5TB.
Maar na 6 maanden kreeg ik (toen ik er al 1TB aan data op had staan) te zien dat ik een cylindrische redundantie fout had. Met andere woorden: de schijf had fouten in de bewerking van het lezen van de data. En als je dat krijgt, dan weet je dat het fout zit. De schijf was dus kapot. Ik heb nog geprobeert data ervan af te krijgen, maar dat lukte voor maar een klein deel (16 GB) daarna gaf de harde schijf de geest en ik heb een RMA vraag ingedient.

Raar genoeg heb ik niet gevraagd om een refund maar om de schijf te retouneren en een nieuwe te krijgen, exact dezelfde. Ik heb tot nu toe maar alleen positieve berichten gehoort van deze schijf en dat het erg goed is, ik gok daarmee op dat ik ongelukkig was en degene ben die een fabricage fout heeft gehad. Mocht dit niet het geval zijn (of wel) dan laat ik dit laten nog wel weten.

Heb jij ook een WD Green WD15EADS, 1,5TB?

Waarom doe je een low-level format. Dit moet je al jaaaaren niet meer doen op nieuwe schijven tenzij er expliciet wordt aangegeven door de fabrikant dat het moet. Geen wonder dat er rare problemen optreden en dat een nieuwe ook rare dingen gaat doen. Beetje heel late reply overigens maar misschien toch handig dat ik het even post.