Seagate FireCuda Compute, 2TB

Specificaties 2TB • 2.5" SSHD (SATA-600) • 5.400rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate FireCuda Compute, 2TB Review

Integer 19 september 2017, laatste update op 22 september 2017, 1.211 views Product gekocht

Seagate FireCuda Compute, 2TB

Niet zo tevreden over de resultaten.

Pluspunten

• ziet er aardig uit
  • windows start prima op
  • prijs?

Minpunten

• Drive stort in bij grote copieerslagen
  • computer crashed als je backups maakt naar een synology of kopieert over usb3

Ik gebruik de disks in een Hp elitebook 8470 (core i7 16GB). Zowel het copieren van data via USB3 als via de interne bay loopt niet echt lekker. De eerste +_ 5GB gaan vlot maar daarna stort de performance in naar 15mB/s maar dit is dus niet handig wanneer je 1tb wilt kopieeren. Wanneer je de task manager in de gaten houdt zie je ook dat de disk nog lang bezig is na een gepauzeerde kopieeropdracht.

Heb jij ook een Seagate FireCuda Compute, 2TB?

Goede review, had wel iets langer gemogen ;)
Ik zal later nog wel even een filmpje plaatsten met wat details over de instellingen en de resultaten.
Op een andere computer (desktop met USB3 aansluiting (Orico chip)) lijkt het prima te gaan en heb nu 100GB gekopieerd met een gemiddelde bestandsgrootte van 2gb. Hierbij haal ik een gemiddelde snelheid van 110MB/s zonder enige haperingen. bij het moven van deze data terug naar een disk in de pc haal ik ook een snelheid van 100 MB/s maar daarbij lijkt er een bottleneck te zijn bij de ontvangende disk (WD red 4TB) want deze zit regelmatig op een load van 100% bij deze copieerslag.

Het lijkt er dus op dat de disks wel goed performen maar niet ieder systeem.
Misschien dat je dit beter als "Update:" in je review kunt zetten ipv hier in reacties en ook de waardering en plussen/minnen kunt aanpassen.