×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Gamingstoel - Bekijk alle specificaties

Sandberg Warrior Gaming Chair Review

Robin4 18 september 2017, laatste update op 23 september 2017, 196 views

Sandberg Warrior Gaming Chair (Product gekocht)

Bij deze stoel moet je het vooral doen om de stoel zelf en niet het onderstel.. Die is namelijk wel een beetje goedkoop.. Maar de stoel zit zeker wel beter dan een goedkopere bureau stoel. De prijs is gewoon goed te noemen.

Pluspunten

• Prijs 159 euro / value vind je geen betere stoel voor
  • Merk dat de rugleuning meer steun geeft in de onderrug
  • Kussentjes op de arm leuning
  • Zit kussen zit erg comfortable.
  • Rugsteun bied een meerwaarde tegenover goedkopere rugsteunen.
  • De stoel zit vele malen beter dan de ikea stoellen.(zelf bij ikea getest en vond die rommel

Minpunten

• Geen sluitringentjes voor tussen de boutjes voor het zit vlak
  • Wheel base is wat goed / niet veel beter dan van een goedkope bureau stoel
  • Stoel wiebelt op het frame / gasveer
  • Armleuning is niet verstelbaar (was hiermee bekend.)

Ik heb vandaan deze Sandberg Warior gaming chair binnen gekregen, aangezien mijn oude bureau stoel zwaar versleten was en ik al tijden lang op het harde gedeelte van de stoel zat.. En ook begon ik daardoor wat vaker last van mijn onder rug te krijgen.

Eenmaal aangekomen de onderdelen uit de doos gehaald. Ga deze onderdelen hier niet allemaal op noemen want menig persoon snapt denk ik wel uit welke onderdelen de stoel bestaat..

Alles eruit.. alles zit netje in het plastic verpakt en de gasveer zit in een kartonnen doosje. De benodigde handleiding zit samen gesloten bij het zitkussen van de stoel.

Als je eenmaal al eens een normale goedkopere bureaustoel in elkaar hebt gezet dan is het inelkaar zetten van deze stoel appeltje eitje..

Er zijn een enkele negatieve puntjes op aan te merken betreft de inhoud van deze stoel..

1. Er zitten geen platte ringentjes bij die onder de inbus boutjes moeten om het metalen gedeelte te verbinden met het zit vlak... Zonder dit is de kans dat de kopjes van de boutjes door de te grote gaten schieten van het metalen frame.
(in dit geval was de basis van mijn oude bureau stoel gelijk aan van deze nieuwe stoel. Ik heb dus eerst mijn oude stoel uit elkaar gehaald, en heb toen maar de zwarte sluit ringentjes dus hergebruikt op deze nieuwe stoel. Ziet er uit als origineel nou.)

2. In de handleiding staat als illustratie twee oude type inbus boutjes afgebeeld. Dit is een beetje misleidend aangezien een consument zonder ervaring naar deze boutjes zal gaan zoeken *er zitten alleen modern `dome` type inbus boutjes in het pakket.. (de kleinere (x4) zijn om het zitkussen aan het metalen frame te schroeven.
De langere x8 zijn om de rest van de rug en armsteunen te monteren..

Andere nadeel vond ik dat het bij geleverde inbus sleuteltje wat langer had mogen zijn om meer comfort te hebben tijdens het monteren. Wat na hoe lang je ermee bezig bent hoe meer dat sleuteltje begon te irriteren.

Het monteren is vrij simpel.

1. De wielletjes in de `kroonplaat` klikken

2. De gasveer + sierkoker in de kroonplaat drukken.

3. Het metalen frame aan de zitbank monteren.

4. Zitbank op de gasveer zetten.

5. Armsteunen er erop schroeven, maar niet geheel vastdraaien
(begin met de voorste boutje en dan de achterste. Een tip hierbij is.. Draai de boutjes eerst voor in de zijkant van de zitbank (maakt het schroeven later makkelijker)

Met vastdraaien niks forseren, als het echt klem beetje los draaien en weer opnieuw proberen en zorg ervoor dat het boutje recht voor het schroef gaat zit en niet schuin.

6 Dan de rugsteun monteren.. (deed hierbij zit alleen, maar het is makkelijker als je dit met 2 personen doet)

Beter eerst alle boutjes erin schroeven.. Dan allemaal weer eruit draaien en op juiste volg orde op de tafel leggen.

Dan schroef je eerst de bovenste boutjes erin (niet geheel vast draaien..)
En dan kan je de stoel beter voor over kantelen.. Zodat de onderkant van de rugleuning naar boven wijst.. En dan de onderste boutjes er recht erin te proberen te draaien (gebruikte hiervoor een hoofdlampje zodat ik wat meer kon zien)

Als alle boutjes erin gedraait zitten dan alles goed vast draaien.

En dan ben je klaar.. Stoel gemonteerd..

Betreft de kwaliteit:

Wieltjes (waren vrijwel identiek aan mijn oude goedkopere bureau stoel..

Kroon plaat (deze is van de sandberg goedkoper dan de metalen kroonplaat die onder mijn oude stoel zat)

Gasveer kan ik niks over zeggen, denk ook hetzelfde kwaliteit als mijn oude veer was niks bijzonders aan te zien..

Ik zag overigens dat in de rug steun een gaatje verkeerd was geboord (en hierdoor een klein gaatje in het leer zat naar het gaatje waar een schroefje in moest..
Opzicht zat deze niet op een plek dat in het zicht zit... Maar dit kon kwalitatief wel beter.

Ik vind de kussentjes op de arm leuning een verademing.

En verder rest zit de stoel gewoon perfect..

Conclusie is..

Het is opzicht een normale bureaustoel.. Maar de rugleuning is wel hier een zeer goede plus.. En ik denk dat als het onderstel mij gaat irriteren het oude onderstel van mijn oude stoel eronder ga schroeven..
Voor het geld ga je geen betere stoel vinden!!

Heb jij ook een Sandberg Warrior Gaming Chair?