Specificaties Single core @ 2,2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon 64 3500+ Tray Review

inn87 27 november 2005, 1.696 views

AMD Athlon 64 3500+ Tray

Pluspunten

• Erg goede prijs/prestatie verhouding in vergelijking met Pentium/Athlon op s754, nette overklokprestatie zonder enige moeite, Cool 'n Quiet mogelijkheid, Dual Channel geheugen, 64bit, upgrademogelijkheden naar dual core op s939.

Minpunten

• Opteron 2,2ghz voor s939 heeft 1mb cache en is dus beter dan de 3500+ voor een lagere prijs. Dus als jouw winkel deze opteron verkoopt, kan je beter voor deze gaan

Eerst een 3200+ gehad, maar deze in de computer van mijn vader gedaan omdat de venice mij ZO GOED beviel en zelf een 3500+ genomen omdat de venice mij ERG goed beviel. de 3500+ is wel ietsjes duurder voor die 0,2ghz. Maargoed, pa had me 220 euro voor mijn 'oude' 3200+ gegeven dus ik mag niet klagen. Ik heb wel al spijt van mijn aankoop, lees hiervoor het onderste van mijn survey.

Ik heb deze Venice incl. Zalman koeler van volledig koper gekocht en het moederbord A8N-E en 2x512mb pc3200, zelfde als mijn survey over de 3200+.

Deze 3500+ lijkt overigens wel beter over te clocken dan de 3200+. Het geheugen gaat tot 240mhz 1:1 en ongelijk gaat de processor tot 265mhz zonder voltage te verhogen, perfect dus! (2915mhz!)

even een stukje uit mijn review over de 3200+:
Prestaties:TOP! mijn oude athlon XP haalt in pcmark04 2000 nogwat punten op 2420mhz, de Venice haalt 4200 punten op 2000mhz! Mede dankzij dual channel en Nforce 4 Ultra chipset van Asus.
De 3500+ is iets duurder en presteerd dan ook niet veel beter dan de 3200+, dus prijs-prestatie verhouding is eigenlijk slechter, maargoed pech dan.

LET OP: maar toch heb ik nu al weer spijt van mijn aankoop omdat er sinds kort ook een Opteron s939 op de markt is, met de Venus-core (eigenlijk San Diego) wat naar mijn weten weer een verbetering is op venice en deze heeft ook 1mb cache en is goedkoper dan de 3500+ op dezelfde kloksnelheid!!! Dus ik zou zowiezo NU niet meer voor de a64 gaan maar voor de Opteron.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3500+ Tray?

Maar voor de opteron heb je toch ECC registered geheugen nodig dus word het weer duurder.
Dat is onwaar. Op socket 939 (waar hij de survey over schrijft), gebruikt de Opteron normaal DDR geheugen (geen ECC). De Opteron op socket 940 heeft echter wel DDR met ECC nodig. Het mooie aan de Opterons op socket 939 is, is dat ze vaak een hogere overklokmarge hebben, en meer cache. Daarentegen staat dat je features als Cool 'n Quiet en PowerNow! moet missen op de Opterons. Op dit moment is het zo dat je met een Opteron 144, door middel van overklokken het niveau van een FX57 kunt bereiken. Echt waar voor je geld dus ;)
Daar heb je je vader mooi opgelicht. :Y)
Voor 215 euro heb je een 3500+ op de HCC bij My Com maar goed. :P
Ik heb eigenlijk hetzelfde als inn87
Dus ook een 3000+ Amd64 (Ok hij had een 3200+)
Maar ik ga nu ook upgraden wat is dan het beste te doen?
Zelf wou ik ook overstappen naar de 3500+ maar na deze survey lijkt mij dat geen optie meer.

En die opterons daar ben ik niet zo bekend mee.
Aangezien ik 4 x 512 Mb pc 3200 van Twinmoss in mijn pc heb zitten geef dat dan problemen met mijn Asus A8N-E ?

Qua geld kan ik naar een San Diego met 1 Mb L2 cache geheugen AMD64 3700+ is dat dan een optie ?
Of moet ik toch voor de Opetron gaan ?
Wat voorgesteld werd bij inn87 door 3dmaster .