Euro Truck Simulator Gold Edition, PC Review

Nivida_intel 18 januari 2010, laatste update op 19 januari 2010, 3.903 views

Euro Truck Simulator Gold Edition, PC

Pluspunten

• Mooie vrachtwagens
  • Geen bugs
  • Leuke dingen zoals spotane ongelukken.
  • Goede prestatie in combinatie met open GL
  • Mooi geluid van de vrachtwagens

Minpunten

• Slechten bomen langs de weg
  • Slechte prestatie in combinatie met DirectX
  • Geluiden van vrachtwagens zijn allermaal hetzelfde.
  • Per land zelfde merken.

Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
IHet begin
In 2008 lanceerde scs-software een nieuw spel.
Na een reeks te hebben uitgebracht voor Amerika was het nu de buurt aan europa om zijn denbuut te maken.
Dit spel heet ook euro truck simulator. Deze versie was uitgerust met wegen naar het binnenland en buitenland.
Maar algauw kwamen er mods om het spel leuker te maken.
Medio begin 2009 kwam de 1.2 versie.
Deze versie werd de gold edition en kon men via een boot naar engeland om daar te rijden.
Nu anno 2010 is euro truck simulator een best verkoper voor scs software.
De kassa rinkelde nimmer zo hardt. Maar de Gold edition had nog wat bugs en daarom werd patch 1.3 op de markt gezet. Deze word gemaakt zodat mensen weer mods er weer in kan zetten om naar hartenlust te rijden met zelf gemaakte vrachtauto's.

Verhaal
Het verhaal is eigenlijk simpel. Je bent zelfstandige en je mag nu zelf vrachten gaan rijden.
Daarom is het begin van het spel ook in de garage om daar een LKW (last kraft wagen) aan te schaffen.
Je kan alleen nog maar een C-class kopen omdat je nog maar 100.000 heb.
Naarmate je meer kilometers rijdt kan je ook meer sterren krijgen.
Deze zijn nodig om naar het volgende level te gaan.
Op het eind ben je pro en dat wil zeggen dat je een A-class truck kan kopen om daar de dure vrachten (zoals ADR en ATP) kunt rijden.

Beeld
Het beeld van het spel is goed. Dat wil zeggen, je hebt het gevoel dat je in een vrachtwagen zit.
Maar scs software had wel wat beter naar de details moeten kijken zoals richtingaanwijzers en en verlichting. Ook de textures mochten wat beter. Daarom raad ik iedereen aan om het spel op openGl te laten draaien wat dan worden prestatie van het spel beter.
Maar goed laten we eens kijken naar de details.
De verlichting werkt wel maar het dashbord gaat niet helemaal mee branden.
En dat is weer jammer.
Ook de gebruikte beelden voor de omgeving zijn nietg zo mooi. De auto's en alles wat op de weg rijdt en langs de weg staat (zoals verkeersborden) dat is goed gedaan. Maar wat langs de weg (zoals bomen en vangrails) daar had scssoftware wel wat betere dingen moeten doen.
De bomen lijken net boze mannen die je aanzitten te staren.
Dat is wel jammer SCS software!!

Geluid
Over het geluid valt weinig te zeggen.
Goed dat is ook het enigste. Veder had scs-software wel wat mogen doen aan de motergeluiden van je mede weg gebruikers.

Besturing
Daar heb ik niks over te zeggen.
De besturing ervan is goed. Het voordeel is dat jezelf alles naar wens kunt inrichten. en aanpassen.

Prestatie
De prestatie van het spel met mijn gebruikte hardware zijn goed.
Je moet minimaal beschikken over een Pentium 4 (of vergelijkbaar)
Nvidia 6800 GT (of vergelijkbaar)
Minimaal 1 Gig ram.
Dit heb ik gebruikt
Intel Core 2 DUo @ 2.53 GHZ
Nvidia 8600 GT256 MB
4 Gig intern geheugen
Windows 7 Ultimate 32 Bit

Hierop draait het heel erg goed.
Alles kan dan ook op high staan.
Maar iedereen die 1 Gig heb NIET SPELEN HET SPEL LOOPT VAST.
Doe er dan nog een 1 gig module erbij.

Het is een leuk spel.
En het is de moeite waard om nog eens te kijken voor mods, die het spel nog leuker maken.
Maar je moet wel de geduld ervoor hebben om langdurig te kunnen rijden.

Heb jij ook een Euro Truck Simulator Gold Edition, PC?

Ik wist dat ik de naam ergens van kende! Een review van een paar jaar terug, zeer lovend ;).
"Er zit geen gameplay in, er zit geen uitdaging in, bestuurt niet, het werkt niet, het ziet er niet uit, het verveelt binnen 5 minuten, waarom zou je dit spelen?"

conclusie van Boris:

"Dit is echt heel slecht"

:')
Ik vindt je review wel erg posifitief. ( maar goed daarom is het ook een persoonlijke review)

Het spel begint na de eerste rit al redelijke te vervelen.
De wegen zijn allemaal hetzelfde. ( achtergronden en bochten veranderen als enige.)

De steden waar je je vracht dient op te halen of te droppen zijn erg klein. ( 5/6 blokken met straten en je bent er door heen.)

Tevens begint het telkens tanken en rusten ook te vervelen ( om de 15min in het begin, en naarmate je vordert max 30/40min.)

Zoals je zelf ook al aangeeft dien je erg veel geduld te hebben, het duurde bij maarliefst 3/4 uur voordat ik de eerste modificaties aan de LKW kon doorvoeren...het stelt je geduld dus wel op de proef..

Al met al weinig positief ( naar mijn idee.)
Zat eigenlijk al een tijdje op de europese 18 Wheels of Steel te wachten, altijd maar door Amerika heen touren werd op gegeven moment wel saai
Ik ga deze ook zeker uitproberen en kijken of hij me bevalt.
Mag ik de maker van deze review bedanken, zonder hem was ik dit spel waarschijnlijk nooit tegen het lijf gelopen.
dat mag natuurlijk altijd
Leuk heb mij vermaakt met 18 wheels.
deze ook maar even proberen.
bedankt voor de review. :)
Oke Sondeer is goed.
Heb hem gisteren toegevoegd aan de pricewatch
De 1x afgewezen
2x erdoor heen jeej
Straks wanneer ik @ home ben
ben nu op school
ROFL bij de positieve dingen : Leuke dingen zoals spontane ongelukken
hahaha, geweldige review!