TP-Link NC200 Review

Rupie 16 september 2017, 150 views Product gekocht

TP-Link NC200

Totaal onbetrouwbaar en daardoor wat mij betreft vrijwel waardeloos. De eerste die ik had ging na een week offline en was ook na een hard reset (en herstarten van mijn netwerk) niet meer online te krijgen. Via RMA een nieuwe verkregen van de leverancier, ook die bleef maar problemen geven.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Eenvoudig in te stellen
  • Als hij bereikbaar is doet ie het best goed

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Kwaliteit Score: 1
Ik ga verder niet in op de functionaliteiten en dergelijke, daar wordt in een aantal andere reviews al aardig diep op in gegaan. Maar ik wil wel even mijn ervaringen delen met dit apparaat en die is niet al te best.

Ik wilde eens wat spelen met een ip camera. Vanwege de prijs (30 euro inclusief verzenden) kwam ik bij deze camera uit. Leek mij mooi om een keer wat mee te spelen. Op papier is het ook een prima ding met de nodige functionaliteiten zoals motion detection en meldingen daarvan via mail of op FTP. Hij is ook nog te gebruiken als wifi extender.

Initiële installatie is heel eenvoudig. Aansluiten op je modem/router en hij zit in principe vanzelf in je netwerk. De app installeren, account maken en hij zoekt vanzelf de camera. Als dat gelukt is kan je via de app (of via de tp link website) in principe overal de beelden bekijken. Je hoeft verder eigenlijk niets in te stellen in je netwerk aan poorten en dat soort dingen.

Probleem wat ik alleen heb is dat de camera onbetrouwbaar is en daardoor is hij wat mij betreft vrijwel waardeloos. De eerste die ik had ging na een week offline en was ook na een hard reset (en herstarten van mijn netwerk) niet meer online te krijgen. Via RMA een nieuwe verkregen van de leverancier, maar ook die bleef maar problemen geven. Ik heb de indruk dat dit te maken heeft met de motion detection. Initieel had ik hem zo staan dat bij wind een boom in het bereik van de camera kwam. Gevolg daarvan was een stortvloed aan mailtjes. Omdat ik niet thuis was kon ik daar verder even weinig aan doen (instellen daarvan moet via de web interface, maar om daar remote in te komen had ik wel even wat dingen in moet stellen aan poorten et cetera). Na een tijdje stopte de emails. Toen ik thuis kwam wilde ik de motion detection aanpassen, maar ik kwam met geen mogelijkheid in de webinterface. IP adres opgezocht via netscanner, maar continu timeouts op de webinterface. Pingen levert 3 tot 4 failed packages op, af en toe kwam er een keer een package aan. Uiteindelijk besloten om zowel de camera te resetten als mijn netwerk apparaten te herstarten. Maar met geen mogelijkheid meer online te krijgen. Uiteindelijk teruggestuurd en een nieuwe gekregen van de winkel. Die wel meteen zo ingesteld dat de motion detection niet af zou gaan door de boom. Maar toen een zaterdag middag in de tuis bezig geweest waardoor er weer veel beweging was. En na een uur of wat ging de camera dus weer offline. Wederom onmogelijk om in de webinterface te komen. Uiteindelijk na een nacht zonder stroom was de camera de volgende dag weer af en toe te bereiken via de webinterface. Maar sindsdien zie ik toch heel geregeld dat de camera ineens een paar uur offline is in de app. Pingen levert dan wederom 50% tot 75% loss op. Af en toe helpt het dan om de interne log te resetten, maar ook dat levert niet altijd resultaat op.

Als ik ga googlen naar dit type kom ik ook op het forum legio meldingen tegen van mensen die vergelijkbare problemen ervaren met dit type. Doet het een week prima en gaat daarna, soms zonder aanwijsbare reden, ineens problemen geven.

Al met al is het een leuke camera met best wel veel functies voor het geld wat hij kost, maar als hij om de havenklap offline gaat is hij wat mij betreft niet echt te gebruiken als beveiligingscamera.

Heb jij ook een TP-Link NC200?

Goed om te weten! Kun je vertellen of je voor een alternatieve camera bent gegaan waar je wel tevreden over bent?
Ik heb eigenlijk sinds gister een foscam fi9821p staan. Kost 3x zoveel dan de tp link maar voorlopig lijkt dat een prima ding. Die heeft ook de mogelijkheid om de motion detection uit te zetten vanaf de app. Sowieso is die wat uitgebreider. Voorlopig geen spijt van, maar dat had ik bij de tp link ook nog niet na een paar dagen 😜
OK. Het is nog onder de €100 dus nog te doen :) Misschien teveel offtopic, maar heb je het over de iOS app? En kun je ook buiten het lokale netwerk daar goed de boel mee in de gaten houden vanaf die app?
De iOS app inderdaad. Ik gebruik nu de app van foscam zelf. Heeft niet de beste recensies, maar voor mij voldoet hij voorlopig prima. Ik heb de P2P aan staan in de camera waardoor ik niets aan poorten of iets open heb hoeven zetten om de camera zowel vanaf het lokale netwerk als vanaf buitenaf te kunnen bekijken.
OK, dank voor je info. Ik overwoog de Foscam C1 vanwege de prijs, maar misschien wordt het toch deze.
Voornaamste waar ik niet over na gedacht had was dat ik hem door glas laat ‘kijken’. Ik gebruik hem om vanaf binnen de tuin in de gaten te houden. De nachtstand door glas geeft niet echt best beeld, maar dat is gevolg van de ir led’s. Voor nu hem ik de ledjes maar even afgeplakt, dan zie ik in ieder geval nog iets 😜

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen