Asus Xonar U1 Audio Station Review

Teus.shira 18 januari 2010, 1.385 views

Asus Xonar U1 Audio Station

Pluspunten

• Gemak
  • Ondersteunde technologiŽn

Minpunten

• Te veel ruis

Drivers en support Score: 4
CPU-belasting Score: 3
Aansluitingen Score: 3
In verband met het spelen van spellen met wisselend een hoofdtelefoon of speakers wilde ik graag een geluidskaart met gemakkelijk bereikbaar volumecontrole. De kaart hoeft voor mij alleen stereo weer te geven maar moet wel EAX ondersteunen. De Asus Xonar is een USB-geluidskaart in de vorm van een volumeknop. Draaien om volume te wijzigen en indrukken voor mute. Via meegelverde software kunnen meer instellingen worden gewijzigd.
De kaart werk erg goed en simpel. USB inpluggen aan de achterkant. Aan de voorkant analoog of digitaal audio uit en een microfoon aansluiting. Er wordt een stereomicrofoon megeleverd. De eerste Windows 7 drivers hadden een bugje maar dat is snel opgelost met een nieuwe driver-versie.
Ondersteunde technolgiŽn zijn;
Dolbyģ Headphone
Dolbyģ Virtual Speaker
Dolbyģ Pro-Logic IIx
Dolbyģ Digital Live
DirectX/DirectSound 3D
EAX emulatie

Wat tegenvalt is de ruis bij stilte tussen de muziek. Ik had met 100 dB signaal-ruis verhouding verwacht minder ruis te horen.

Heb jij ook een Asus Xonar U1 Audio Station?

Hij kan je een al ''vertaald'' signaal extern gaan verbeteren. Dat is natuurlijk allemaal show!?
Net als truesurround }>
Graag reacties :P?