Club 3D CGN-666TVD Review

successor 26 november 2005, 1.302 views

Club 3D CGN-666TVD

Pluspunten

• zeer stil, zelfs met stock koeling maakt deze kaart amper geluid in mijn case
  • een zeer goede kwaliteit en afwerking
  • hoge modbaarheid
  • goedkoop, met 150 euro

Minpunten

• niet zo erg goed overclockbaar , al kan het ook aan mijn qtec liggen
  • ?

Drivers en compatibiliteit Score: 5
voor een kaart die ik ooit voor 150 euro heb gekocht bij mijn vaste leverancier als vervanging van mijn geforce 4 mx 440 is dit een zeer goed model, ik dacht eerst iets low end te kopen zoals een radeon 9600xt maar door leveringsproblemen (en ik ben zeerblij hierom) heb ik een club3d geforce 6600 (non gt) gekocht ...

het eerste wat ik gedaan heb is dat idiote fannetje van de sink gesloopt, de kaart heeft dit (imho nutteloze k*tfannetje ) helemaal niet nodig, als je voor een heel klein beetje aiflow zorgt , later heb ik het koelblokje (wat overigens maar magertjes is ) vervangen door een door mij gemodificeerde p4 heatsink en het geheel koelt zeer goed zo, met de originele koeling koelt alles meer dan voldoende, maarm ijn modeigenschappen en drang hiernaar hebben hier korte metten mee gemaakt, ook omdat het fannetje niet in mijn airlfowmodel past

met de originele koeler wordt de kaart zo ongeveer een 36° stressed , dit is wel met de prachtige airflow in mijn case bereikt (25° casetemp tewijl het 26° is)

met de zelfgemaakte koeler haal ik temp stressed die zon 4 a 5 graden boven de casetemps liggen

ik heb al een klein beetje zitten overclocken en op het eerste gezicht is het allemaal een beetje teleurstellend , ik haal ongeveer een 10% overclock van het geheugen voordat ik artifacts krijg en een 20% ovcerclock van de core (ik ben nog niet verder gegaan omdat ik niet meer nodig heb ).

al bij al is dit een zeer toffe kaart

Heb jij ook een Club 3D CGN-666TVD?

Ik wil niet vervelend zijn, maar het verschil tussen een 9600XT en een normale 6600 is heel erg klein qua performance, terwijl jij zegt dat een 9600XT low-end is vergeleken met een 6600. Je mag dan misschien wel 256MB op je kaartje hebben, maar dat kan die toch niet goed gebruiken (pas handig vanaf een 6800/X800).
De kaarten zijn allebei low-end, maar de 6600 iets minder.