Nikon D850 Zwart Review

jick 12 september 2017, 895 views

Nikon D850 Zwart (Product gekocht)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Dynamic Range
  • Hoge ISO prestaties
  • AF systeem erg snel en accuraat
  • buffergrootte
  • Weerbestendig
  • Snelheid

Minpunten

• XQD aanschaf eigenlijk verplicht om de camera niet te limiteren
  • Minder scherpe lenzen worden afgerekend op 46 Mp..
  • Dure (nikon) accessoires voor een boost in FPS naar 9.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
De nieuwe Nikon D850 is een geweldige machine. Een waardige opvolger van de D810 die eigenlijk niets echt fout doet. Ik was één van de gelukkigen die de camera gelijk bij de introductie kon kopen, maar bij veel dealers is een wachtrij. Dat geeft al aan dat de D850 enorm goed ontvangen is door fotografen. Dat is wat mij betreft terecht. De prijs is voor hobbyisten of prosumers aan de hoge kant, maar wat mij betreft is hij z'n geld wel waard.
Alleen opletten: als je al een uitgebreide glasverzameling hebt, kan het zomaar zijn dat je een redelijk aantal lenzen hebt wat niet scherp genoeg is voor het detailniveau van de sensor. Dit is geen tekortkoming van de camera, maar wel een punt om rekening mee te houden als je upgrade vanaf een D6xx of D7xx.
Er zijn zat image comparisations op internet te vinden dus daar ga ik hier nu niet op in. Maar de sensor is erg goed. Het is wat kort door de bocht, maar je zou kunnen zeggen dat de D850 een FX versie is van de D500. De indeling van de body en sensor prestaties lijken erg op elkaar, hoewel de body van de D850 een slag groter is dan die van de D500 (heb ik eerder gehad). Het gewicht is vrij fors, maar niet onverwacht hoog. De viewfinder is prettig groot en met een vergroting van 0,75 de grootste die in een Nikon camera te vinden is. Werkt prettig om de compositie te bepalen.
Ik ga ervan uit dat er geen grote verassingen zijn in het gebruik van de camera. Opvallende dingen zal ik toevoegen aan deze review.

Heb jij ook een Nikon D850 Zwart?

ik had verwacht dat iemand die een dergelijke knal machine heeft gekocht (ik wacht op mijn levering) dat die in ieder geval toch wel wat plaatjes kon laten zien.