Specificaties Digitale radio met WiFi - Bekijk alle specificaties

Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio Review

wolkewietje 11 september 2017, 224 views

Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio (Product gekocht)

Luisterde voorheen alleen via satelliet waardoor dit een hele verbetering is.

Pluspunten

• DAB+, DLNA en via internet
  • afstandsbediening

Minpunten

• losse power adapter

Geluidskwaliteit Score: 4
Door schilder werkzaamheden had ik tijdelijk geen enkele ontvangst omdat mijn schotel van de muur moest.
Na hier gezocht te hebben besloten dit toestel te kopen.
Belangrijk was DAB+, DLNA en internet radio.

Na gewoon aanzetten zonder ethernetkabel blijkt het toestel vrij snel te beginnen met een basis instellingen wizzard.
Zodra deze doorlopen is werkt bijna alles 100%.
Misschien foutje van mij maar WiFi moest nog even goed gezet worden.
Hierna alles getest.
Radio FM, Goede ontvangst zoals je van een gewone radio verwacht.
Radio DAB+, wow, dit had ik niet verwacht. zuiver ontvangst zonder ruis ook van de hele zwakke stations mits hij boven de drempel komt anders vallen ze telkens even weg. (dit was mijn eerste ervaring met DAB+)
Internet Radio, Werkt goed alleen zijn er zo verschrikkelijk veel dat je niet weet wat je moet kiezen ;)
DLNA, na even zoeken mijn muziek bestanden op mijn nas gevonden en afspelen maar, werkt heerlijk.
Ik weet dat er spotify op zit maar dat boeit mij niet en gebruik ik ook niet.
Wel is de equalizer nodig om het geluid aangenamer te laten klinken.

Na 1 dag in gebruik kreeg ik spontaan een update over the air, dit werkt soepel en je verliest geen instellingen.
Minpunten van de volume stappen ervaar ik niet zo. misschien is dat met eerdere updates al verholpen. ik kan in 30 stappen van 0 tot max.

Heb jij ook een Medion LIFE P85035 WiFi DAB+ Internetradio?