Foscam C1 Zwart

Specificaties Draad(loze) binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam C1 Zwart Review

hjbijtweakers 9 september 2017, 360 views Product gekocht

Foscam C1 Zwart

Camera weigert een stream te leveren. Upgrade maakt de camera onbruikbaar.

Pluspunten

• grote beeldhoek
  • groene ledje doet het nog, handig nachtlampje

Minpunten

• geen RTSP of HTTP stream werkend te krijgen
  • geen POE

Kwaliteit Score: 1
Dit is (was) mijn derde camera. Het werkend krijgen van camera's kan soms lastig zijn. Ispy levert zonodig suggesties hoe de URL moet zijn om een stream te zien. Met de eerste twee camera's werkte dat. De C1 vertikt het om met een stream te komen, streams komen ook niet via de URL die in het user manual staat.
Er komt alleen maar 0,98 jpeg per seconde uit de camera.
Ik ben al een paar dagen bezig andere oorzaken dan de camera zelf uit te sluiten (voeding, Netgear GS108PEv2 switch, kabels, interaktie met andere netwerkapparaten, firewall, Windows/Linux versie, kabels, etc.)

Webinterface werkt via Firefox 51.0. Eerste keer kun je het IP adres vinden met het foscam tooltje. Om de problemen op te lossen heb ik gekeken naar een firmwareupgrade. Het lukt niet dit via de webinterface in Firefox te doen, dat werkt gewoon niet maar het kan ook via de Foscam-tool. Nog even het user manual erop nageslagen : "Normally, only Device WEB UI need to be upgrade, please do not try to upgrade the Device System Firmware." Geen probleem gewoon de juiste knop kiezen.
Nu is hij niet meer te vinden door het Foscam tooltje en doet niks meer. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik alleen netwerkkabels nooit wifi of iets via een smartphone.

" The new firmware is suitable for C1,C1 V2,C1-Lite,C1 LiteV2,FI9800E,FI9800P,FI9800P V2,FI9800W,FI9800XE,
FI9803P V2,FI9803P V3,FI9815P,FI9815P V2,FI9816P,FI9816P V2,FI9851P V2 "

Oh mooi, die kun je er dus ook allemaal mee slopen.

Zou mooi zijn geweest als de camera gewerkt had. Weet niet of er bij een werkende camera een stream met geluid uitkomt, de politie zegt dat wel onmisbaar te vinden als bewijs. Een beeldje per seconde zonder geluid zegt helemaal niets.

Eindoordeel: ik had een onbruikbaar product, uit andere reviews begrijp ik dat anderen de camera wel werkend krijgen. Ik heb er zoveel tijd in gestopt dat de camera het kopen so-wie-so niet waard is.

Heb jij ook een Foscam C1 Zwart?