1 review

Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Specificaties Bedrade PoE camera + app - Bekijk alle specificaties

Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome Review

hjbijtweakers 9 september 2017, 1.162 views Product gekocht

Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Er bestaan verschillende versies van deze camera per regio. De gemodificeerde chinese camera die ik kocht zorgde voor veel problemen.

Pluspunten

• robuust
  • POE (Power Over Ethernet netwerkkabel kan voeding verzorgen))
  • grote kijkhoek
  • in alle richtingen goed te bewegen

Minpunten

• IR valt tegen
  • regiobeleid i.v.m. prijs

Kwaliteit Score: 3
Deze camera in 2015 voor 189,95 euro gekocht bij een bedrijf in Lisse. Geleverd in neutraal doosje met een paar zelfgebrande CD's. Dat hoeft niet erg te zijn maar bleek een voorteken te zijn voor weinig goeds.

Ik dacht er goed aan te doen om de firmware op de nieuwste stand te brengen. Ik heb veel moederborden geflashed dus dit krijg ik ook wel voor elkaar. Daarna..... inderdaad niks meer. Nou is firmware flashen een beetje eigen risico dus niet gezeurd maar op zoek naar een oplossing. Uiteindelijk bij een forum een firmware versie gevonden die bleek te werken en toen kwam de aap uit de mouw; Hikvision maakt modellen voor de chinese markt te herkennen aan .....CCCC... in het serienummer.

Goed voor je talenkennis; de camera spreekt nu alleen nog maar chinees. Chromium browser biedt uitkomst en vertaalt de pagina van je lokale webinterface naar engels.
Je vraagt je wel af of de chinese overheid nu ook mijn tuin bewondert.

De camera hangt nu al ruim twee jaar buiten onder een dakje en geeft behoorlijk goed beeld.
Infrarood valt tegen maar de camera van de buurman, die op ons gericht staat helpt ook nog mee.

Eigenlijk wil je geen camera kopen die gemaakt wordt met een regiobeleid. In Amerika en China zijn deze camera's gewoon veel goedkoper dan in de EU.
Als deze problemen met mijn omgekatte chinese camera van tevoren had geweten dan had ik hem zeker niet gekocht.

Heb jij ook een Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome?

Ik had graag wat foto's van de beekdkwaliteit gezien, wat jij nu plaatst is meer de ervaring met het bedrijf in Lisse. Wel een hele goede tip mbt de cccc in het serienummer.
En waarom ging je hem updaten? Heb je hem daarvoor wel getest?