Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N97 Zwart Review

Grazder 23 januari 2010, laatste update op 23 januari 2010, 321 views

Nokia N97 Zwart

Pluspunten

• • 32GB Opslag geheugen
  • • Goede camera
  • • Full qwerty-toetsenbord
  • • WiFi (behoorlijk plus punt)
  • • GPS

Minpunten

• • Weinig RAM-Geheugen
  • • Vrij dik

Waarom de N97?
Ik was wel is toe aan vernieuwing, na 2 jaar met m'n oude Samsung E900 hebben gespeeld. En daarna nog een half jaartje met de Samsung Star (Defect na wasmachine...). Vond ik het wel is tijd voor een goede telefoon met een leuk aantal functies. Ik zocht echt een telefoon met WiFi.

Wat zat er in de doos?
De gebruikelijke spullen: eigenlijk niet nodig maar toch maar een rijtje.

• De telefoon
• Oplader
• Verloop stukje voor oude laders van Nokia
• De oortjes
• Verloopstukje voor oortjes (Handig voor op de fiets of zo)
• Data kabel (USB)
• Gebruiksaanwijzing
• Nokia Ovi Suite (CD)
• Stylus
• En een doekje voor het scherm

Een lekker compleet pakket althans vindt ik.

Hoe zit het met het bereik?
Niets over te klagen althans nog niet. Ik woon zelf in de stad dus zal niet snel last hebben van geen bereik.
Maar kan wel zeggen dat die het gewoon deed in een muziek kelder. Dat vind ik erg netjes!
Want zo'n kelder is helemaal geďsoleerd. Een dikke plus dus!

Is de accuduur een beetje okč?
Eigenlijk kan ik hier weinig over zeggen. Ik gebruik hem elke dag met WiFi aan. En dan doe ik hem elke dag aan de oplader. Als er echt vraag naar is zal ik het nog wel is uitgebreid testen. (PM maar!)

Het design? Is de N97 mooi of eerder een lelijkerd?
Tja, er is niets mis mee hoor. Alleen is hij vrij dik dit is verder niet storend en ook wel een beetje logisch want er zit een full-qwerty toetsenbord onder. Wat toch wel weer voldoening geeft.
Als je echt een blits apparaatje wilt zou ik voor een iPhone gaan.

Is die een beetje Stabiel & Betrouwbaar?
In een woord Ja. Nog nooit last gehad van vastlopers, alleen bij "Kaarten" dat wil niet altijd even makkelijk mee werken. Niet een ramp, je moet gewoon niet te snel willen anders zegt die op een gegeven moment "stik er maar in". Dan loopt het schermpje vast. Gelukkig is het makkelijk weer aan de praat te krijgen. Druk op de menu knop. En klikt weer op de applicatie, nu kun je het weer sluiten. En is er niets aan de hand.

En niet onbelangrijk, is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje goed?
Ik vind van wel, je krijgt wel waard voor je geld. Je kan zo bijvoorbeeld multitasken en applicaties downloaden (Ovi Store betaald en on-betaald). En het feit dat je WiFi hebt een een onwijs goede camera.
Alleen het RAM-Geheugen zou wel iets hoger mogen liggen, want nu krijg ik irritante pop-ups dat het RAM vol zit. Tja, al met al een erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

De garantie, doen ze daar moeilijk over?
Nee. Totaal niet ik had toen ik de telefoon net een weekje in bezit had last dat die uitviel en niet meer aan wou. Toen ben ik naar de Belcompany en namen zonder enkel gezeur de telefoon in beslag.
Ik had de geen bon meer die was ik kwijt 8)7. Ze checken even hoelang ik nog garantie had (2 Jaar).
En namen hem in beslag, 3 dagen later kon ik hem weer ophalen en deed het weer zo goed als nieuw.

Een heel complete telefoon met vele functie's. Het was even leren, maar nu ik het eenmaal onder de knie heb gaat alles erg soepel.
Kortom een toestel dat ik iedereen kan aan raden, die van een beetje High-End Mobiel houd!

Foto's komen nog !
M'n eerste review :D

Heb jij ook een Nokia N97 Zwart?

Reviews door de redactie

Dank je voor de leuke kritiek ik doe hier m'n best + het is m'n eerste review.

Als je niets te zeggen hebt post dan niet?