Samsung DVD-1080P9 Review

Arjan80 16 januari 2010, laatste update op 16 januari 2010, 534 views

Samsung DVD-1080P9

Pluspunten

• Uiterlijk, prijs, HDMI aansluiting

Minpunten

• Maakt geluid als je een CD/DVD afspeelt
  • Vastlopers
  • Werkt niet goed samen met AnyNET+ (HDMI-CEC)

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb deze speler gekocht vanwege het uiterlijk, de mogelijkheden (HDMI!) en de goede prijs die daarbij hoorde. Maar toen ik de speler eenmaal in huis had bleek waarom hij zo goedkoop was.

Als een CD of DVD draait maakt deze best veel geluid. Net alsof er een krekel inzit. Daarnaast viel regelmatig het beeld weg en liep het apparaat gewoon vast. Het beeld liep dan wel door, maar de tijdsaanduiding bleef staan en het apparaat reageerde nergens meer op. Enige oplossing was dus stekker eruit.

Toen het apparaat maar omgeruild vanwege defect, maar ja, ook het nieuwe apparaat vertoonde exact dezelfde kuren. Weer dat geluid (dat zal dan wel zo horen), maar ook weer vastlopers en zo nu en dan viel het beeld weer eens uit.

Ik heb het geprobeerd met verschillende HDMI kabels, of op verschillende aansluitingen om mijn televisie (ook een Samsung), maar dat maakt niet uit.

Daarnaast werkt het apparaat niet goed (soms wel, dan weer niet, dan weer wel enz.) met AnyNET+ (HDMI-CEC), dus kan hem niet gebruiken met AB van de TV.

Kortom: geen deugdelijk apparaat en ik ben blij dat ik hem kon omruilen voor een Philips

PS: de algemene beoordeling van 1 ster lijkt niet te kloppen met de rest van de beoordelingspunten, maar dit komt uiteraard door bovenstaand verhaal.

Heb jij ook een Samsung DVD-1080P9?

doet hij aan upscaling van Dvd's ? indien da het geval is, ben je tevreden over de geleverde kwaliteit van de upscaler ?Vrij belangrijk voor een hdmi dvd speler namelijk
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet lang genoeg aan de praat heb gekregen om dat uberhaupt te testen... dat antwoord moet ik je dus helaas schuldig blijven..