1 review

Ring Stick Up Cam

Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Ring Stick Up Cam Review

spocky 7 september 2017, laatste update op 7 september 2017, 946 views Product gekocht

Ring Stick Up Cam

Super eenvoudige installatie en gebruik. De beeldkwaliteit is niet geweldig maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het gebruiksgemak.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Volledig draadloos
  • Goed nachtzicht

Minpunten

• Beeldkwaliteit niet geweldig
  • Ring Video Recording abonnement nodig

Kwaliteit Score: 4
Omdat ik al een Ring Video Doorbell Pro (zie uitgebreide review) aan de voorkant van mijn huis had waar ik zeer tevreden over ben, heb ik nu ook de Ring Stick Up Cam voor de achterkant van mijn huis aangeschaft.

De beeldhoek van de Stick Up Cam is met 80 graden niet zo groot als de 160 graden van de Video Doorbell Pro, en dat vind ik een mooier beeld opleveren. Helaas is het wel 720p dus niet super scherp. Ook wordt doordat de beelden via de servers van Ring worden gestreamd nog extra compressie toegepast die de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Toch is dat in de praktijk niet zo'n probleem omdat ik de Stick Up Cam puur als beveiligingscamera heb gekocht die automatisch begint met opnemen van beeld én geluid zodra er beweging wordt geregistreerd en dat doet de camera uitstekend.

Ik heb nog getwijfeld of ik een Nest Outdoor camera zou kopen, maar deze is niet alleen ruim 40 euro duurder in de aanschaf, maar ook het bijbehorende abonnement is met 10 dollar per maand flink duurder dan de 3 dollar die Ring in rekening brengt.

Het Ring Video Recording abonnement is overigens wel een vereiste om het maximale uit je Stick Up Cam te halen. Zo kan gedurende 60 dagen alle beelden online terugkijken. Als je dat niet hebt krijg je alleen melding van beweging en kan je de live-view bekijken, maar ik heb gemerkt dat in de praktijk je dan vrijwel altijd te laat bent om de veroorzaker van de bewegingsmelding te zien.

Ik begrijp dat de combinatie van een 'echte' bewakingscamera met een NAS die de beelden opslaat, beter beeld geeft en ook continu kan opnemen (dat kan de Stick Up Cam niet). Maar het gebruiksgemak van de oplossing van Ring compenseert dat ruimschoots.

Heb jij ook een Ring Stick Up Cam?

wow, ik vind je eindoordeel eigenlijk erg positief vergeleken met de minpunten die je noemt in je review (maar niet in je summary).
Ik heb zelf ook een Ring doorbel en ken dus de voordelen van een dergelijke bel (en de nadelen van een abonnement).
Maar een mindere kijkhoek, slechter beeld en een verplicht abonnement vind ik wel erg de rating drukken.
Ik heb zelf een goede PTZ ip-cam gekocht van 1080p en deze op mijn Synology Nas videosurveillance aangesloten, en daarnaast een trigger ingesteld dat ik een mail krijg bij beweging en kan tot hetzelfde in HD zonder de maandelijkse kosten. Als ik iets signaleer wanneer ik niet thuis ben kan ik via de synology app terugscrollen om de situatie te beoordelen.
Hoe komt het dat je voor een cloud oplossing met abonnement bent gegaan?
Voor mijn doeleinden is de kwaliteit van het beeld niet erg belangrijk. Ik wil een melding krijgen op mijn smartphone zodra er iemand in mijn tuin loopt en daarop eventueel actie kunnen ondernemen door tegen deze persoon te praten of gelijk de politie te bellen. Dat is waar de Ring Stick Up Cam perfect voor is geschikt. De meldingen zijn betrouwbaar en je kunt de gevoeligheid en detectiezone aanpassen.

Omdat ik geen zin heb om een NAS te installeren en kabels te trekken naar mijn tuin is voor mij de oplossing van Ring nu het beste. De app werkt eenvoudig en betrouwbaar en ik heb de camera in een kwartiertje kunnen installeren.

Ik heb geen ervaring met de Synology video surveillance app, maar voor de Ring app heb ik in ieder geval niets aan mijn netwerk instellingen hoeven te wijzigen om de beelden overal ter wereld te kunnen bekijken. Dit gemak is mij zeker 30 dollar per jaar waard. Voor dat geld kan ik in ieder geval geen Synology NAS kopen :)

[Reactie gewijzigd door spocky op 7 september 2017 14:06]