Specificaties Dweilrobot - Bekijk alle specificaties

Blaupunkt Bluebot Review

OzzieNL 6 september 2017, 83 views

Blaupunkt Bluebot (Product gekocht)

Top robotstofzuiger. Zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtige motor
  • Auto docking
  • Dweil optie
  • Verschillende schoonmaakmodi
  • Zuigdeel te verwisselen

Minpunten

• Dweil eerst nat maken

Energieverbruik Score: 4
Top Robotstofzuiger.
Na onze ervaring met een goedkope robotstofzuiger (Dirt Devil) overgestapt naar een model "met wat meer". We waren al tevreden over de Dirt Devil en nu nog veel meer tevreden over onze Bluebot (of Bobby zoals wij deze noemen).

Verschil
De Blaupunkt is een stuk slimmer dan de robot die we hadden. De detectie van objecten gaat veel (heel veel) beter (natuurlijk niet 100%, maar vrienden van ons hebben een robotstofzuiger van iets van 900 euro en die rijdt ook nog steeds tegen objecten aan). De magnetische tape werkt voor ons prima om delen in het huis af te bakenen en de verschillende schoonmaak manieren gebruiken we toch regelmatig (meestal óf het willekeurig schoonmaken, de standaard mode óf het edge cleaning, meer nauwkeurig langs de randen laten gaan).

Dweil
De dweil gebruiken we af en toe. Een eerste leerpunt (en deze tip vond ik ergens online) is om de dweil eerst nat te maken. De module die je op de robot klikt druppelt namelijk water en voor de droge dweil helemaal nat is, dat duurt dan natuurlijk even.

Stil
Het geluid is rustig, dat viel ons goed op

laadstation
Het automatisch terugrijden naar het laadstation vinden we ideaal. We hebben Bobby ingesteld dat deze 's ochtends om 08.00u start. Dan zijn wij het huis uit. Wel zo handig. De robot gaat vervolgens automatisch terug naar het laadstation. Prima. Het is in het begin wel eens voorgekomen dat de robot vast was gelopen op een kabeltje van mijn iPhone. Dat is wel even opletten. Verder prima.

Overall
Overall zijn we prima tevreden over deze stap omhoog. We hebben onze vrienden met de dure robot (merk weet ik niet) uitgenodigd om ze naast elkaar te vergelijken. Als we dat gedaan hebben, laten we het hier ook weten.

Heb jij ook een Blaupunkt Bluebot?