Specificaties Bedraad Qwerty met Kailh Blue switches - Bekijk alle specificaties

Gamdias Hermes 7 Color Kailh Blue US Review

Consigliere 6 september 2017, 133 views

Gamdias Hermes 7 Color Kailh Blue US (Product volledig gesponsord)

De GAMDIAS HERMES 7 Color Met zijn 7-kleurige effecten en zijn rode blauwe bruine en of zwarte switches is dit een heel fijn en solide toetsenbord. Hij weegt 1,1 KG maar blijft wel stevig op zijn plek liggen. Voor een kleine 99 dollar is dit toetsenbord van GAMDIAS voor jou.

Pluspunten

• 7 kleurig toetsenbord al moet ik nummer 7 nog vinden
  • De stalen plaat in de behuizing voor stevigheid en robuustheid is zeker top
  • Mechanische switches in 4 soorten om zo voor ieder wat wils te hebben
  • 180cm kabel om niet te moeilijk te hoeven doen met de positie en de goud vergulde usb connector om zo de snelheid hoog te houden
  • Palm rest
  • N ghosting

Minpunten

• Waar ben je toch kleur nummer 7
  • Het is een exacte copy kwa body net zoals de skiller SMK1 van Sharkoon
  • Geen software om alles overzichtelijker in te stellen

De eerste drie letters GAM staat voor spelletjes in beweging, en DIAS is het Latijnse woord voor God. Daarom is GAMDIAS allemaal samen, de god van gaming. GAMDIAS is een gaming merk gebaseerd op de oude Griekse mythologie, gekoppeld aan een visueel aangenaam werk van schoonheid, geobsedeerd met het nastreven van het symbool van gaming. Thema's rond de oude Griekse mythologie, zijn alle GAMDIAS-producten vernoemd naar Griekse goden. Elk product bezit een unieke gepatenteerde functie die de eigenschappen van elke godheid onderscheidt. GAMDIAS vertegenwoordigt rechtvaardigheid, waardoor gamers zich in het universum van Mount Olympus kunnen verdiepen. GAMDIAS is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van alle hardcore gamers, terwijl het ook een platform biedt, "Olympics" voor gamers om tips en tips te wisselen. ZEUS, de koning van de goden en de goden van de berg Olympus, leiden de leiding die de essentie van GAMDIAS definieert met hun handtekeningwapens en toewijding aan de gaming randapparatuur, macht, autoriteit en gaming suprematie.

HERMES: Zoon van ZEUS en het Pleiad Maia. HERMES is Gods boodschap brenger hijis de snelste van hen allemaal is. HEPHAESTUS gaf hem de gevleugelde sandalen en de gevleugelde pet, nu heeft hij het HERMES Mechanical Keyboard tot zijn eer gecreŽerd. Ontwerp om HERMES 'cadeau te reflecteren, het toetsenbord is het snelst, er is om de beste gamers te helpen verslaan hun tegenstanders altijd een stap vooruit in strategie en reflexen.

GAMDIAS HERMES 7 COLOR

Na de Gamdias Hermes RGB-keyboard en de Gamdias Eros Elite headset. Nķ de Gamdias Hermes 7-Kleurige Mechanical Gaming Toetsenbord. Die zwaar in de doos aanvoelt en een aantal speerpunten voorop de verpakking laat zien. Verder voorop de verpakking het toetsenbord afgebeeld in kleur en linksboven het logo.

Achterop de verpakking vinden we de specificaties en weer een aantal punten die het toetsenbord moeten maken tot het toetsenbord die het toetsenbord moet worden die het beweert te zijn!

Kenmerken die de HERMES 7 Color maken tot een goed toetsenbord van 100 Dollar.

Neon Light Spectrum: 7-kleurige backlight
Metal Plate Mechanical Keyboard: Een nette metalen plaat om stevigheid en duurzaamheid aan het toetsenbord toe te voegen
14 sets of Lighting Effects: 9 vooringestelde licht effecten en 5 zelf te definiŽren licht effecten
GAMDIAS gecertificeerde Mechanische switches: een 50 miljoen druk levensduur
11 snelheden in de lichteffecten
Een gaming mode
Een all Keys Lock mode
Zowel voor links als rechtshandige
En voorzien van gaming gradatie gevlochten kabel met goud vergulde usb connector om zo de snelst mogelijke doorvoer van data te garanderen
Specificaties:

Zie voor de complete Specs: Gamdias Specs HERMES 7 color
Content:
Bij het uitpakken en aansluiten valt me een aantal dingen op als ik mijn Sharkoon Skiller SMK-1 toetsenbord met rode switch weghaal (ook in bruin en blauwe switch verkrijgbaar) .. Ze lijken op elkaar en dan ook niet zo een klein beetje. Behalve een aantal specs die anders zijn is het uiterlijk identiek! iemand heeft zijn huiswerk niet gedaan of heel goed over geschreven en wat extra bling eraan toegevoegd.

Wat zien we als we de Sharkoon Skiller en de Gamdias HERMES 7 Color bij elkaar leggen.

De vorm is identiek.
De Lay-out kwa knoppen is identiek
De Kailh switches zijn hetzelfde
Zelfs het aansluit punt van de usb en de schroefjes zitten op dezelfde plek
Dit lijkt erop dat ze net zoals (misschien raar voorbeeld) Renault trafic en de Opel Vivaro.. 2 identieke wagens maar onder de kap is het net even wat anders. Zo dus ook bij de Gamdias en Sharkoon. Het ontwerp identiek alleen onder de kap de verschillen

Zo heeft de HERMES 7 color 7 kleuren. En de Sharkoon SMG-1 er maar 1 wit.
Zo heeft de HERMES 7 Color een x aantal patronen en instelbare en de Skiller niet
De HERMES heeft een stalen plaat voor extra stevigheid en duurzaamheid. Deze heeft die van Sharkoon niet. (Al moet ik zeggen dat ze allebei net zo goed aanvoelen alleen de HERMES door de stalen plaat wat zwaarder.

Zoals ik al zei beschikken ze dus beide over de Kailh switches. Alleen zal er bij GAMDIAS HERMES 7 color net even wat anders mee gedaan zijn ander heb je geen gecertificeerde switches lijkt mij. Zo hebben ze dus ook meerdere profielen toegevoegd. Een logo op de "achterkant “van het toetsenbord en Sharkoon aan de voorkant. Maar als je op allebei de toetsenborden tokkelt tokkelen ze allebei hetzelfde dus dat maakt dan weer niet uit.
Switches:
De HERMES 7 Color wordt geleverd in 4 verschillende switches.
De rode switch:
De rode switch vind je in meerdere toetsenborden terug. Zowel in de gaming (FPS en MMO) maar ook in het typ bord. Dit omdat ze lekker licht typen.

De kracht op de rode switch ligt zo tussen de 45g en 55g piek in en de toets beweging ligt zo op de 2mm tot 4mm bodem.
De blauwe switch:
Deze blauwe switches hebben een aantal goede en slechte punten. Ze zijn goed voelbaar en je hoort een duidelijke klik. Het reset punt van de switch ligt erg hoog waardoor je je vinger bijna helemaal moet optillen voordat je hem nog een keer kan indrukken. Hierdoor staat de blue switch hoog in het verlanglijstje van mensen die RTS-games doen zoals Starcraft en mensen die veel typen (al moet ik zeggen dat 1 blue switch toetsenbord niet word gewaardeerd op een doorgaans kantoor door het klikkie geluid de hele dag door). Waar je de blauwe switch niet voor wil gebruiken is voor racers mmo's en FPS hiervoor zou je echt andere switches moeten gebruiken.

De kracht op de blauwe switch ligt zo tussen de 50g en 60g piek in en de toets beweging ligt zo op de 2mm tot 4mm bodem.
De zwarte switch:
De zwarte switch is totaal iets ander. Je voelt geen en hoort geen klik. Zwarte switches worden veelal gebruik in toetsenborden voor gamers die snel en veel toetsen tegelijk in moeten drukken. Deze switch is ideaal voor FPSA en MMO en doordat de switches zwaar gaan en geen feedback geven is deze niet echt geschikt voor typewerk.

De kracht op de zwarte switch ligt zo tussen de 60g en 80g piek in en de toets beweging ligt zo op de 2mm tot 4mm bodem.
De bruine switch:
De bruine switch is eigenlijk een gemiddelde van alles. Je voelt een lichte klik die weinig geluid veroorzaakt met een lichte aanslag. Het reset punt ligt nagenoeg geluid met het actuation punt waardoor je de toets niet helemaal tot het eind hoef terug te laten komen zoals de blauwe. Er zit een min punt aan de bruine switch is vaak wat duurder dan de andere.

De kracht op de bruine switch ligt zo tussen de 45g en 55g piek in en de toets beweging ligt zo op de 2mm tot 4mm bodem.

Het maakt niet uit welke je van de bovenstaande switch gebruikt je behoud alle andere kenmerken van het bord. De 50miljoen toetsaanslagen de kleurtjes de 100% Anti Ghosting de N key rollover enz enz.
Functies

Als we het toetsenbord eens goed bekijken naar de kleuren zien we duidelijke kleuren allemaal even fel en zuiver de overgang naar de toetsen gaan zoals je verwacht zonder stoten of vertraging. Je kunt net zoals op de Sharkoon Skiller SMG-1 de kleuren makkelijk instellen doormiddel van de FN-knop en de voor ingestelde patronen. Als we verder kijken wat de FN-knop kan vinden we onder een aantal toetsen de volgende commando’s:

FN + 1 = Profiel 1
FN + 2 = Profiel 2
FN + 3 = Profiel 3
FN + 4 = Profiel 4
FN + 5 = Profiel 5
FN + 6 = Effect slang
FN + 7 = Effect ademen
FN + 8 = Effect circle (na toetsaanslag kringen vergroten)
FN + 9 = Effect slang backward
FN + 0 = Effect oplichten na indrukken.
FN + ins = Effect Wave (vloeien)
FN + home = Effect golven
FN + pgup = Snelheid omhoog
FN + pgdn = Snelheid omlaag
FN + del = Effect Circle
FN + end = Aan/uit zetten van de Leds
Nu valt mij nog een ding op. het is de HERMES 7 kleuren. Juist 7 ik kijk al een tijd naar het toetsenbord en zie toch maar echt 6 kleuren.. Zou het dan kunnen zijn dat er 7 kleuren nodig is om deze 6 kleuren te kunnen maken? Groen lichtblauw paars roze oranje en rood? ik durf het niet te zeggen.. of is zwart de 7de kleur omdat de body en toetsen 7 kleuren zijn? Mocht ik erachter komen laat ik het zeker weten!

Hierboven vertelde ik over de 5 profielen die je kunt instellen kwa verlichting. Dit is wel statische verlichting om bv de toetsen die je tijdens een game nodig hebt op te laten lichten. Die kun je heel makkelijk doen door de FN-toets in te drukken en op F12 te drukken. De toetsen 1 t/m 5 lichten op en je kunt een profiel kiezen om deze aan te passen. Na het ingesteld te hebben kun je door middel van de FN + F12 knop het weer afsluiten om zo je profiel te kunnen gebruiken!

Conclusie:
De GAMDIAS HERMES 7 Color is een mooie replica van de Sharkoon Skiller SMG-1 of andersom maar dit maakt voor de rest weinig uit. Met zijn 7-kleurige toetsenbord effecten en zijn rode blauwe bruine en of zwarte switches is dit een heel fijn en solide toetsenbord. Hij weegt genoeg. 1,1 KG maar blijft wel stevig op zijn plek liggen. Voor een kleine 99 dollar is dit toetsenbord van GAMDIAS voor jou.
Foto's:

Links:
GAMDIAS - Website

GAMDIAS - Facebook

GAMDIAS - Instagram

GAMDIAS - Productpagina

GAMDIAS - User Manual

Heb jij ook een Gamdias Hermes 7 Color Kailh Blue US?