NZXT Kraken X52 (met AM4 support) Review
Toen ik het product voor zijn prijskaarte kocht, verwacht je natuurlijk een premium product met een all-round goede ervaring wat je tegemoet komt...
Pluspunten
Sleek Verlichting Customizable verlichting Prestaties zijn prima
Minpunten
Cam software soms(eigenlijk meerendeels) buggy Ontzettend vervelende inbouw door de hoeveelheid kabels De koeling wordt soms niet gedetecteerd De pomp is na een halve jaar dood (persoonlijk)
Eindoordeel
Na een tijdje kwam mijn ware vriend genaamd 'realiteit' aan de deur kloppen. Toen ik open had gedaan, kreeg ik een beeld van hoe het daadwerkelijk was.
De software en detectie van de koeler was in het begin dramatisch. Soms werdt de koeler niet gedecteerd, dan zag je dat je verlichting wit was en de andere keer sprong het volkomen op blauw van "gedecteteerd"
Op een gegeven moment stierf de pomp en waren de RPM's niet meer zichtbaar op Cam.
Je moet maar geduld hebben wil je dit echt hebben
Edit: naar verzoek zal ik ook de RMA procedure met iedereen delen.
Ik zal ook gelijk een feit toevoegen: Het was niet de eerste keer dat de pomp dood ging... een maand geleden zag ik al dat de pomp niet meer aan het draaien was. In paniek probeerde ik alles, van het repluggen van alle kabels tot het software. Niks werkte.
Op een miraculeuze ging de pomp RPM weer terug naar 2000. Zo werkte het nog een maand maar daarna om precies te zijn, 2 dagen geleden stopte het weer, alleen deze keer ging het niet meer aan.
Het is nog niet volkomen rond, maar ik zal de review up-to-date houden. Ik had precies op de dag van het stuk gaan een aanvraag ingediend. 2 Dagen later heb ik nog geen antwoord (blasphemy imo).
Stay tuned
De software en detectie van de koeler was in het begin dramatisch. Soms werdt de koeler niet gedecteerd, dan zag je dat je verlichting wit was en de andere keer sprong het volkomen op blauw van "gedecteteerd"
Op een gegeven moment stierf de pomp en waren de RPM's niet meer zichtbaar op Cam.
Je moet maar geduld hebben wil je dit echt hebben
Edit: naar verzoek zal ik ook de RMA procedure met iedereen delen.
Ik zal ook gelijk een feit toevoegen: Het was niet de eerste keer dat de pomp dood ging... een maand geleden zag ik al dat de pomp niet meer aan het draaien was. In paniek probeerde ik alles, van het repluggen van alle kabels tot het software. Niks werkte.
Op een miraculeuze ging de pomp RPM weer terug naar 2000. Zo werkte het nog een maand maar daarna om precies te zijn, 2 dagen geleden stopte het weer, alleen deze keer ging het niet meer aan.
Het is nog niet volkomen rond, maar ik zal de review up-to-date houden. Ik had precies op de dag van het stuk gaan een aanvraag ingediend. 2 Dagen later heb ik nog geen antwoord (blasphemy imo).
Stay tuned
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een NZXT Kraken X52 (met AM4 support)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
De pomp is bij mij na 1 jaar gestorven. RMA aangevraagd, moest een proof of destruction sturen (slangen doorknippen) en nu ligt er na meer dan 1 maand een nieuwe bij het postkantoor. Moet alleen wel nog even 50 euro import/belasting betalen.
Misschien is het een idee om ook nog even je ervaring te delen over de RMA procedure. Daarbij noem je negatieve punten die ook pluspunten hebben. Ik ben het met je eens dat er best wat kabels aan het apparaat moeten. Echter heb je daardoor geen fanheaders meer nodig op je moederbord en kun je 4 fans aansluiten op de koeler.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn