Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire F5-573G-743S Review

frankriezebosNewbie 3 september 2017, 196 views

Acer Aspire F5-573G-743S (Product gekocht)

Een krachtige en stevige laptop met mooi geluid. Geschikt voor dagelijks gebruik - persoonlijk en zakelijk. Een van de beste in deze prijsklasse. De kracht die erin zit gaat wel ten koste van de accuduur.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Krachtig voor deze prijsklasse
  • Mooi geluid
  • Veel opslagruimte

Minpunten

• Accuduur kan beter
  • Te zwaar voor onderweg

GTA 5 speel je er met gemak op. De NVidia Geforce GTX 950M i.c.m. i7-7500U 2.7GHz maakt deze laptop best krachtig voor deze prijsklasse. Het is niet geschikt voor zware games als Witcher 3 of PlayerUnknown's Battlegrounds. Maar met GTA 5 gaat de accu wel snel leeg (tussen 1,5 - 2,5 uur uit m'n hoofd) en wordt de laptop ook warm aan de linkerkant. Dus het is aangeraden om tijdens het gamen de oplader aangesloten te houden en niet op je schoot te gamen.

Accuduur met 'normaal' gebruik (internetsurfen/downloaden/video streaming) valt eigenlijk wel tegen eerlijk gezegd. Hoewel geclaimd wordt dat deze laptop max. 12 uur mee gaat, ben ik nog niet eens in de buurt gekomen. De max. accuduur die ik heb ervaren met normaal gebruik was 6 uur. (Zonder games of zware applicaties.)

Bij een internet streaming video van 25 minuten gaat de accu met maar liefst 13% omlaag. Geen idee of dit normaal is maar dat lijkt me niet. Bestanden downloaden via WiFi lijkt ook veel accu te slurpen.

Verder ben ik tevreden over het scherm; de helderheid en het geluid is ook super met dank aan ingebouwde Acer Trueharmony. Opslagruimte van 256GB SSD + 1TB HDD vind ik persoonlijk fijn, zodat ik genoeg ruimte heb voor grote applicaties of bestanden zoals Dropbox / games / Adobe software. Ten slotte ben ik tevreden over de verlichtte toetsenbord keys wat in het donker goed van pas komt.

Heb jij ook een Acer Aspire F5-573G-743S?