TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720 Review

phubert 2 september 2017, laatste update op 7 oktober 2019, 398 views Product gekocht

TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720

Pluspunten

• 7 USB 3.0 poorten
  • Compact

Minpunten

• Grote adaptor
  • De 2.4A poorten alleen om te laden
  • Aansluitsnoer veel te kort
  • Eigenlijk te duur voor wat je krijgt

Features Score: 2
Als je maar 4 USB poorten op een computer hebt zitten dan heb je al snel behoefte aan een hub voor uitbreiding. Nadat na 10 jaar een hub van Sitecom het leven liet na rondkijken en ervaring met TP-Link deze aangeschaft.

Op de eerste plaats voel ik me iets wat misleid door TP-Link door de indruk te wekken dat de hub 7+2 poorten heeft waarvan er uiteindelijk maar 7 USB 3.0 zijn en 2 enkel 2.4A oplaad poorten. Waarom niet een gecombineerde poort met 2 poorten met extra vermogen voor aansluiten van een tablet of externe brander?!

Voor alsnog werkt de hub prima op de (oudere)Mac, idd geen stuurprogramma nodig en alles wat je inprikt wordt direct weergegeven.

Over kabellengtes kun je discussiëren, sommige mensen vinden 30cm genoeg, andere hebben liever 1,5mtr. Persoonlijk voor gebruik onder bureau heb is ie tekort; alle kabels in gebruik hier zijn minimaal 1 meter.

Aan/uit knop:
Waarom? Compleet nutteloos, als er een chipset in de hub zit die de hub aanstuurt waarom dat niet een chip erin met wake-on-usb, computer aan, hub aan, etc

Conclusie:
In principe een prima hub, voldoende poorten (voor mij) en de laad-poorten laden idd een telefoon/tablet rap op. Had ik hem aangeschaft als ik zou weten dat de 2.4A poorten niet geschikt zouden zijn voor algemeen gebruik & laden: Absoluut niet. Voor iedereen die een hub zoekt en voldoende stopcontacten/usb laders in huis heeft: Koop de versie zonder 2.4A poorten! Op moment van schrijven 10 euro voordeliger.

Heb jij ook een TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen UH720?