Asus EN6600 GT Silencer/HTD/256M Review

jvantnet 25 november 2005, 1.451 views

Asus EN6600 GT Silencer/HTD/256M

Pluspunten

• Zeer stil, 0DB!
  • Uitgebreid software pakket
  • Priva prestaties

Minpunten

• Fors formaat
  • Toch wel prijzig

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Deze kaart schijnbaar moeilijk leverbaar. In de gewone winkel kunnen ze er niet aankomen en bij pc-zaak duurde het ook een hele poos voordat ik hem thuis gestuurd heb gekregen.

Nadat ik de (voor een videokaart) gigantische doos open had gemaakt werd ik verrast door de hoeveelheid software die werd meegeleverd. 6 spellen videobewerkings software, een dvd afspeel programma, drivers, handleiding.

Ook zit er in de doos een verloopkabel waarmee je via svga, composite en rgb een extra monitor of tv kunt aansluiten.

Een gewone sub d vga connector en een dvi connector (die je met een bijgeleverd verloopstuk ook als sub d connector kunt gebruiken) maken de kaart compleet.

Doordat er voor het koellichaam de schroeven aan de achterkant van de kaart langer uitsteken had ik de koelribben van de nordbridge van het moederbord moeten verbuigen om het zaakje passend te krijgen. Dit was wel wat minder. Bij een kleine kast kan het formaat van van de kaart voor problemen zorgen.

Ook het ontbreken van een simpel schroefje voor de kaart vast te schroeven (door het gewicht van de kaart wel aan te raden i.p.v. die plastic schuif dingetjes van de moderne kasten) was een jammer. Niet iedereen heeft reserveschroefjes liggen.

Qua geluid is deze kaart natuurlijk top! 0db. Qua gaming peformance heb ik in zo verre ook nog niets negatiefs kunnen ontdekken.

Bij een van de bijgeleverde race spellen traden er wel wat rare effecten op maar dat zou ook iets met de drivers te maken kunnen hebben want Doom 3 werkte eerst ook niet met deze drivers. Met de oudere drivers werkte Doom 3 fantastisch maar ik heb dat race spel dus nog niet opnieuw geprobeerd. Bijgezegd moet worden dat ik de optimalisatie tools en smartdoc programma van Assus ook had geïnstalleerd. Deze heb ik er nu vanaf gelaten (dat smartdoc programma heeft volgens mij niet al te veel meerwaarde, behalve als je wilt overklokken dan)

Volgens mij is de koeling ook voldoende. Tijdens een spelletje Doom, Need for Speed Most Wanted of Fear wordt de kaart zo'n 60%

Kortom een prima kaart, geen pokkeherrie door een klein fannetje dat op den duur gaat slijten en een uitmuntende software bundel.

Heb jij ook een Asus EN6600 GT Silencer/HTD/256M?

Welke drivers heb je er nu op?

En heb je eventueel een paar benchmarks om te kijken waar die toe in staat is op jou systeem?

Ik zou toch nog eens is dat racespel proberen zeker omdat de kaart nieuw is en je nog niet kan stellen of het de kaart of de drivers zijn lijkt mij.

Voor de rest leuke survey